Brian Plat verlengt en blijft komende drie seizoenen oranje

• dinsdag, 20 apr 2021

Tijdens de online supportersavond van dinsdagavond heeft Brian Plat zijn handtekening gezet onder een nieuw contract. Het 21-jarige Volendamse jeugdproduct ligt hierdoor tot de zomer van 2024 vast bij FC Volendam.

Plat laat zich dit seizoen steeds vaker gelden in het team van trainer Wim Jonk. De centrale verdediger, die ook uit de voeten kans als rechtsback, verscheen 22 keer binnen de lijnen en maakte in de uitwedstrijd tegen Almere City FC (1-2 overwinning) zijn eerste doelpunt voor FC Volendam. Plat doorliep de gehele jeugdopleiding van de club uit zijn geboortedorp en maakte op 13 oktober 2019 in het thuisduel tegen FC Den Bosch (1-1) zijn debuut in de hoofdmacht.

'Beloning'

“Deze verlenging zie ik als een mooie beloning voor het seizoen dat ik heb doorgemaakt”, stelt Plat. “De komende tijd wil ik mij verder doorontwikkelen binnen de club om later een mooie stap hogerop te maken. Eerst gaan we dit seizoen tot een mooi einde brengen”

'Goed doorontwikkeld'

Technisch directeur Jasper van Leeuwen is blij met de contractverlenging: “Ruim anderhalf jaar geleden hebben we Brian beloond met een nieuw contract. Toen heb ik de uitspraak gedaan dat er nog veel meer muziek in hem zit. Inmiddels heeft hij dat met verve bewezen. Brian heeft zich op alle vlakken goed weten door te ontwikkelen. Puur verdedigend in de duels was hij al sterk, maar ook aan de bal en in zijn positionering heeft hij mooie stappen gezet."

Van Leeuwen vervolgt: "Hij heeft zich stilletjes opgewerkt in de hiërarchie en nu staat hij voor zijn volgende uitdaging: uitgroeien tot een onbetwiste sterkhouder die ook steeds meer leiderschap gaat tonen van achteruit. Dat proces zal vast nog wat tijd kosten, maar wij zijn er van overtuigd dat Brian het in zich heeft om uit te groeien tot een uitstekende betrouwbare en complete verdediger, met een mooi carrièreperspectief.”