Broodje bal-actie levert ruim duizend euro op voor Voedselbank

• dinsdag, 26 jan 2021

In Nederland leven bijna 1 miljoen mensen onder de armoedegrens. FC Volendam vindt het belangrijk dat zoveel mogelijk mensen kunnen genieten van een gezonde en voedzame maaltijd. In dat kader organiseerde FC Volendam onlangs de ‘broodje bal-actie’. Met dit initiatief is ruim duizend euro opgehaald, dat volledig ten goede komt aan de Voedselbank.

De fans van FC Volendam kunnen al en tijd geen wedstrijden van FC Volendam meer bezoeken en missen daardoor dus ook het alom bekende broodje bal. Daar verzon de club een oplossing voor. Fans konden online tóch hun vertrouwde broodje bal bestellen, uiteraard voorzien van een goede klodder saus naar keuze. Zoals zij dat zouden doen bij een thuiswedstrijd in het Kras Stadion.

Het enige verschil met het broodje bal in het stadion: de creatie was virtueel. De fans kregen het broodje niet in handen, maar steunden hiermee de landelijke Voedselbank en de Voedselbank in Volendam.

Opbrengst

In totaal zijn er honderden virtuele broodjes bal genuttigd door de fans van FC Volendam. Met hun virtuele eetlust haalden zij een bedrag op van €1.013,50. Aaf Beers van Stichting Werkend missieteam Volendam (foto hierboven) en Johan Hage, bestuurslid van Voedselbank Purmerend, namen vorige week hun cheque in ontvangst uit handen van speler Marco Tol.

FC Volendam bedankt iedereen die deel heeft genomen aan de broodje bal-actie. Door deze bijdrage aan de Voedselbank kunnen zij meer mensen voorzien van een fatsoenlijke en gezonde maaltijd.

*De foto's bij dit artikel zijn genomen op vrijdag 22 januari 2021.