BV Veendam neemt geen afstand van tam Volendam (0-0) update !

• maandag, 24 jan 2011

In de eerste helft liet FC Volendam niet zien, dat er grote belangen op het spel stonden. Weliswaar waren de gedachten ook onbewust ook bij Sparta Rotterdam – AGOVV, maar na de winst in Roosendaal mocht verwacht worden, dat de drie punten in en tegen Veendam ook gekoesterd zouden worden. In het veld was daar weinig van terug te zien voor de rust. In feite zou maar een ploeg recht hebben op een voorsprong en dat was BV Veendam. Na een kwartier was er een fenomenale kopbal, die door Robbin Ruiter kort bij de paal weggetikt werd. Amper vier minuten later had BV Veendam de tweede kans op succes. Maar nu werd op een paar meter voor het doel een simpele kans hoog over doel gejaagd. Het enige dat FC Volendam er tegenover stelde, was een afstandschot van Nick Tol. Maar ook die bal is in Delfzijl terug gevonden. In de resterende tijd was het een gelijkopgaande strijd, die zich vooral op het middenveld afspeelde. De spelers van FC Volendam zullen in de rust ongetwijfeld te horen gekregen hebben, dat meer lef en meer diepgang meer mogelijkheden op succes zouden gaan opleveren. De kwaliteit die FC Volendam eigen is, mocht duidelijk beter benut worden.

{foto5}

In de tweede helft was het niet veel anders. Met Michiel Kramer op de plaats van Jack Tuijp maakte Gert Kruys wel duidelijk dat er meer druk naar voren gezet moest worden, maar FC Volendam bleef veel te tam spelen. Ook toen Kees Tol voor Dominique van Dijk in het veld kwam, kantelde de wedstrijd niet echt. Het was en bleef BV Veendam dat het eigen publiek wilde vermaken. Met nog een ruim kwartier op de klok leek dat te lukken. Een niet de missen kans werd toch om zeep geholpen, wat Joop Gall een vertwijfelde kreet richting de vette regenwolken liet slaken. Het duurde tot de laatste echte speelminuut voordat FC Volendam twee keer gevaarlijk werd, maar het zou de wedstrijd onrecht aangedaan hebben, als daaruit de winst behaald zou zijn. Dit FC Volendam heeft de kans om dichterbij FC Zwolle te komen niet benut in een veel te tam gespeelde wedstrijd. Zondag tegen Telstar mag verwacht wordenb, dat de spelers dit graag zullen rechtzetten.

Foto's Rob Lezer & Jan Kanning

klik op camera voor alle foto's

{foto1}
{foto3}