C1 maakt zevenklapper thuis tegen FC Utrecht

• zaterdag, 19 feb 2011

In een koud Kras stadion waren we vandaag de gastheren van FC Utrecht. Uit in Utrecht hadden wij een ruime overwinning geboekt maar gezien het wedstrijdbeeld daar wisten wij dat wij rekening moesten houden met een sterke tegenstander met die gedachten nog in ons achterhoofd startten wij vandaag aan de 17e wedstrijd van de competitie.

De mannen begonnen dan ook ijzersterk aan het duel. Ze hadden meegekregen dat zij zeer kort op hun directe tegenstander moesten zitten en zo werd door ons volop druk naar voren gezet. Hierdoor kwam Utrecht niet aan het voetballen toe. De eerste mogelijkheid die we kregen wordt door Nick R. niet hard genoeg ingeschoten en belandde makkelijk in de handen van de keeper. Na 3 minuten voetballen kregen wij de eerste echte kans van de wedstrijd. Een vrije trap werd goed genomen door Gerry en belandde bij de tweede paal waar hij goed door Jordy H. werd ingekopt, maar evenzo goed gered, uit de rebound komt de bal voor de voeten van Jeremy die niet nadenkt en vol uithaalt richting het doel. Jammer genoeg spat zijn schot uiteen op de lat. Dit veelbelovende begin zou een opmaat zijn voor een leuke en goede wedstrijd.
In de 8e minuut wordt het uitstekende spel direct beloond. Levi wordt door het hart van de verdediging gestuurd en komt in een één op één situatie met de Utrecht keeper. Levi faalt niet in deze situatie en schuift de bal in de korte hoek binnen. Na deze vlotte goal blijft de ploeg drukzetten op de ploeg uit de Domstad. Utrecht gaf ons alle ruimte om te combineren zodat wij de ene aanval na de andere op konden te zetten. Dit leverde in de eerste helft dan ook een legio aan kansen en corners op. Vanuit de standaard situaties laat de ploeg het gehele seizoen al zien dat wij gevaarlijk zijn. Wat de ploeg in deze wedstrijd ook laat zien, want Damon kopt een goed genomen corner van Jordy H. bij de 2e paal in, deze belandt echter op de kruising.

Na 22 minuten is het wederom Levi die een goal maakt. Door een lange bal van Damon wordt hij diepte ingestuurd, hij schermt de bal goed af en schiet heel droog in de verre hoek de 2-0 binnen. Een paar minuten later is het Damon die de 3-0 binnen kopt uit, wederom door een goed genomen corner van Jordy H. Dat Utrecht na de 3-0 achterstand het even niet meer weet blijkt uit de actie van de keeper. Deze schiet zijn uittrap pardoes tegen de goed drukzettende Levi die zich niet bedacht en de 4-0 laat aantekenen. Dit is zijn 8e goal dit seizoen tegen Utrecht!!  FC Utrecht krijgt van dit goed spelende Volendam geen enkele kans in de eerste helft. Dit doordat de achterhoede, net als vorige week, als een huis stond. Door goed en scherp te dekken is er geen eer te behalen voor de spitsen van Utrecht. Even voor de rust dachten wij zelfs op 5-0 voorsprong te komen. Uit een vrijtrap komt de bal tegen Damon aan en schiet uit de draai binnen. De scheidsrechter vindt van niet en keurt een goal van Damon af, hij zou hands hebben gemaakt bij aanname van de bal. Dus gaan we rusten met een comfortabele 4-0 voorsprong, die we wel hoopten maar zeker niet verwachtten.

{foto1}

In de rust wordt ook aangegeven dat de ploeg super aan het voetballen is maar dat de mannen geconcentreerd moeten blijven in de 2e helft. Direct na de rust worden we wederom in het zadel geholpen door de keeper. Dit maal schiet hij de bal net buiten het strafschopgebied in de voeten van Gerry. Hij behoudt goed het overzicht en laat Jeremy de 5-0 aantekenen. Hiermee schiet Jeremy meteen alle goede bedoelingen van Utrecht aan diggelen. Ook in de tweede helft heeft Utrecht niets in te brengen. Vooral het middenveld met Nick R., Gerry, Jordy H., Stefan en later Daniel zorgt ervoor dat er in een hoog tempo gevoetbald wordt. Hierdoor is er één ploeg die voetbalt in het stadion en dat is onze eigen C1. Er wordt bij vlagen zeer goed gevoetbald, waarbij Utrecht alleen maar achter ons aan kan lopen. De 6-0 valt weer uit een hoekschop. Wederom is het Damon die scoort. Deze keer heeft hij twee pogingen nodig om te scoren. Zijn eerste inzet wordt van de lijn gehaald maar de rebound wordt hard ingeschoten. Een kwartier na de rust wordt het zelf 7-0 voor onze jongens en weer is het Damon die raak kopt uit een hoekschop. Hier stopt de teller voor vandaag. Na deze stand krijgt Utrecht nog een paar kansjes. Maar iedere keer stond keeper Jordi op de goede plaats en zorgde ervoor dat de 0 behouden bleef. We hebben de wedstrijd rustig uitgespeeld en wint de ploeg met 7-0. Een geweldig resultaat van de mannen. Verder was er nog een lichtpunt deze middag. Na lang blessureleed kwam 5 minuten voor tijd Daniel weer in het veld. De mannen hebben in deze wedstrijd laten zien hoe goed de ploeg momenteel voetbalt.

Al met al een fijne en zeer makkelijke middag zo. De concurrenten voor de bovenste plaatsen hebben ook hun wedstrijd gewonnen waardoor we na vandaag nog op de 5e plaats staan. Volgende week staat er een oefenwedstrijd op het programma tegen NAC Breda. We trappen dan om 12 uur af in het Kras stadion. Pas op zaterdag 12 Maart speelt de FC weer een wedstrijd in competitieverband. Op deze dag staat er de uitwedstrijd in Arnhem tegen Vitesse/AGOVV op het programma. Thuis verloren wij van deze ploeg dus de mannen hebben nog een appeltje te schillen.

{foto2}

Opstelling: Jordi van Stappershoef, Aubrey hoogdorp (Daniel Muhren), Nick Zeijlmans, Damon Mirani, Soufyan Akmun (Casey Steur), Jordy Hilterman, Jeremy Moortheamer, Nick Runderkamp, Levi van Nispen, Gerry Vlak (Stefan Daman) en Danny Persijn.

Foto's Rob Lezer

klik op de link's