C1 verliest bekerfinale met veel pech van AFC

• zondag, 16 mei 2010

FC Volendam C1 – AFC C1 0-2  (Bekerfinale West 1)

Zaterdagmiddag is de bekerfinale op het complex van Legmeervogels in Uithoorn gespeeld. In de reguliere competitie waren beide ploegen aan elkaar gewaagd. In Volendam werd het 2-0 voor FC Volendam, in Amsterdam werd het 2-0 in het voordeel van AFC.

Volendam startte wat nerveus aan de wedstrijd. AFC daarentegen probeerde via hun middenveld hun spitsen te bereiken. Na vijf minuten werd de snelle rechtsbuiten van AFC diep gestuurd. Hij wipte de bal over de keeper, waarna de bal in het doel stuiterde 0-1. Een onnodige snelle achterstand die overigens wel een positieve uitwerking kreeg in het verdere verloop van de wedstrijd. Volendam werd sterker. AFC werd teruggedrongen, wat resulteerde met een bal op de buitenkant van de paal, een vrije trap die voorlangs het doel van AFC ging. De mooiste mogelijkheid was de lob die over de keeper van AFC aan de verkeerde kant van de paal belandde. Het bleef na 35 minuten 0-1.

{foto6}

De tweede helft nam Volendam direct weer het initiatief. Een beter voetballend Volendam drukte AFC verder terug. Weer een bal op de paal, een kopbal vlak over de lat, een bal voorlangs en een kopbal die over de lat stuiterde waren de kansen om op gelijke hoogte te komen en op zoek te gaan naar de overwinning. AFC kreeg wat meer ruimte voorin, echter de verdediging kon elke keer op tijd ingrijpen. Het werd uiteindelijk 0-2. Een weggewerkte bal in de 5-meter kwam tegen de rug van een tegenstander aan, waarna de bal in het doel caramboleerde. Na deze ongelukkige tegentreffer was de wedstrijd gespeeld.

Volendam C1 was diep gegaan, helaas heeft het niet zo mogen zijn. Na de wedstrijd werd in de overvolle kantine van Legmeervogels de zilveren medailles omgehangen en een beker in ontvangst genomen.

Foto's Rob Lezer
dinsdag meer