Club van 200-lid Zwarthoed Schilders blijft club trouw: ‘Samenwerking met RKAV mooi om te zien’

• dinsdag, 09 mrt 2021

In de rubriek Wij Blijven Oranje spreken we met bedrijven die FC Volendam ook volgend seizoen trouw blijven als sponsor. Zwarthoed Schilders uit Volendam, onder andere als lid van de Club van 200 betrokken bij FC Volendam, is daar één van. Zij hebben de kwast gezet in een contract tot de zomer van 2023.

Mede-eigenaar Jeroen Smit (Mittes): “Ik ben altijd al ‘gewoon’ sponsor van FC Volendam geweest. En in dit geval gaan we zelfs wat meer sponsoren: zo nemen we er een paar businesseats bij. Want wij zien de voetbalclub ook als leuke ontmoetingsplek voor onze klanten. Mensen staan te popelen om mee te gaan. Het is echt een meerwaarde om bij de voetbalclub met je klanten over het werk te praten. Qua acquisitie is dat natuurlijk echt een enorme meerwaarde.”

Doorstroom

Smit heeft veel vertrouwen in het plan van Team Jonk. Een reden om als bedrijf geassocieerd te willen blijven worden met FC Volendam. “De doorstroom die ze willen realiseren in de jeugdopleiding, dat vind ik prachtig. Dat Volendammer jongens nóg meer kansen krijgen in het eerste elftal. Sowieso vind ik de intensievere samenwerking met RKAV Volendam heel mooi om te zien.”

Zwarthoed Schilders heeft naast haar bijdrage als partner ook aardig wat werk verricht in het stadion. “Dat is ooit ontstaan met oud-voorzitter Henk Kras”, vertelt Smit. “Daar raakte ik mee in gesprek, hij wilde boven de businessruimte verbouwen. Dat wilde ik ontzettend graag doen voor de club en hebben het uiteindelijk ook uitgevoerd. En we zijn eigenlijk altijd zo met elkaar verbonden gebleven. Afgelopen jaar kwam er weer een nieuwe opdracht bij, dus ook daarbij heb ik mijn steentje mogen bijdragen.”

Mooie dingen

Als Smit in het kort mag omschrijven waarom sponsoring bij FC Volendam voor Zwarthoed Schilders een meerwaarde is: “Op zakelijk gebied kun je bij de club gewoon prima overleggen, vertoeven en plezieren. Ik hoop dat ik andere bedrijven in en rond Volendam kan enthousiasmeren om ook achter de club te gaan staan. Er gebeuren mooie dingen hier.”