Clubs uit N-O Nederland winnen Gouden Stieren Jupiler League

• woensdag, 28 apr 2010

Michael de Leeuw (BV Veendam) dubbel in de prijzen

ZEIST, 27 april 2010 – Alle Gouden Stieren in de Jupiler League van het seizoen 2009/2010 verhuizen naar clubs uit Noord-Oost Nederland: trainer Darije Kalezic (De Graafschap) en Mark de Vries (sc Cambuur) zijn de winnaars als respectievelijk Beste trainer en Beste speler. Michael de Leeuw (BV Veendam) wist zelfs beslag op 2 Gouden Stieren te leggen; namelijk voor topscorer en Beste talent.

De uitreiking van de Gouden Stier is een initiatief in de Jupiler League waarmee de beste sportieve prestaties van het seizoen worden beloond. Tijdens een feestelijke bijeenkomst in Panama Amsterdam heeft de tweede editie van de uitreiking plaatsgevonden, gepresenteerd door Wilfred Genee.

Vedettes
De Gouden Stieren zijn uitgereikt door voetbalvedettes die na hun carrière in de Jupiler League doorgroeiden naar de top: de bondscoach van het Nederlands elftal Bert van Marwijk (Go Ahead Eagles, MVV), Demy de Zeeuw (AGOVV Apeldoorn, Go Ahead Eagles), Theo Lucius (FC Den Bosch) en Danny Hesp (Top Oss, RBC Roosendaal). Mogelijk ontvangen nog twee clubs uit de Jupiler League een Gouden Stier als zij erin slagen via de Jupiler Play-Offs promotie naar de Eredivisie af te dwingen. De winnaars van de Jupiler Play-Offs zullen 16 mei bekend zijn.

Aantrekkelijk
“Met de uitreiking van de Gouden Stier willen we de Jupiler League extra aantrekkelijk en spannend maken voor clubs, spelers, trainers en publiek”, aldus directeur Patrick Brand van de Coöperatie Eerste Divisie. “Met de Gouden Stier hebben we vandaag degenen onderscheiden die over het gehele seizoen de beste prestatie hebben neergezet. De stier staat symbool voor kracht, sportiviteit, competitiviteit en passie in het voetbal. Het zijn de eigenschappen die een speler moet hebben om hogerop te komen.”