Contaxus en FC Volendam kunnen rekenen op elkaar

• dinsdag, 24 aug 2021

In de rubriek Wij Blijven Oranje spreken we met bedrijven die FC Volendam ook volgend seizoen trouw blijven als sponsor. Ook Contaxus verlengt zijn contract en blijft trouw aan Het Nieuwe Oranje.

Het regionale belastingadvies- en accountantskantoor Contaxus is al lange tijd trouw aan de club. Jan Plat. “Sinds 2002 zijn wij al lid van de Businessclub en ga nog steeds elke wedstrijd heen.”

Jeugdopleiding

Behalve met de gezonde sportieve ambitie van de club, is Plat vooral ook content met de huidige manier van samenwerken tussen FC Volendam en de RKAV. “Het zou toch fantastisch zijn als er op termijn weer een flink aantal Volendammers uit de jeugdopleiding doorstromen naar het eerste elftal.” Zijn ideaalplaatje is dat deze spelers, na een eventuele transfer naar het buitenland of topclub en met een bagage aan ervaring, aan het einde of na hun carrière terugkeren naar de club. “Zoals bijvoorbeeld nu gebeurt met onder anderen Hans Bond, Hans Bakker, Robert Mühren, Wim Jonk, Keje Molenaar en Johan Plat in verschillende hoedanigheden. Dat maakt de cirkel dan weer rond.”

Koesteren

Plat is geen vreemde binnen de club. Hij is namelijk lid van de Raad van Commissarissen en draagt daarmee ook op een andere manier bij aan het beleid van FC Volendam. Commercieel manager Mike Tol is blij met Plat. “Hij staat klaar voor de club, komt elke wedstrijd, is kritisch en steunt de club. Zo iemand moet je koesteren als club zijnde.”