Contractverlenging en ambassadeursrol voor Robert Mühren bij FC Volendam

• dinsdag, 02 jan 2024

Robert Mühren (34) blijft een jaar langer de aanvalsleider van FC Volendam. De Volendamse spits gaat een meerjarige verbintenis aan met FC Volendam, die bestaat uit een één extra voetbaljaar én een rol als ambassadeur van Voetbal Volendam, de gezamenlijke jeugdopleiding van FC Volendam en RKAV Volendam.

Met bijna tweehonderd wedstrijden en 92 doelpunten voor FC Volendam is Mühren uitgegroeid tot een van de boegbeelden van het Volendamse voetbal. De aanvaller doorliep de jeugdopleiding en kwam na twee seizoenen bij RKAV Volendam volledig tot wasdom in het betaalde voetbal. Zijn doelpunteninstinct bracht hem een fraaie carrière met clubs als AZ Alkmaar, Sparta Rotterdam, SC Cambuur, NAC Breda en het Belgische Zulte Waregem en diverse persoonlijke onderscheidingen. In 2022 keerde Mühren terug bij FC Volendam, met promotie naar de Eredivisie en handhaving tot gevolg. Ook dit seizoen heeft de Volendammer inmiddels vijf keer het netje laten bollen.

Ambassadeur Voetbal Volendam

Mühren gaat dus minimaal nog één jaar door als voetballer van FC Volendam. Daarna gaat de dorpeling zich als ambassadeur inzetten voor Voetbal Volendam. In die rol gaat Mühren het unieke potentieel van verdere uitbreiding van de samenwerking tussen RKAV en FC Volendam ondersteunen.

Directeur Frans ten Berge is blij met de contractverlenging van de ervaren aanvaller en zijn ambassadeurschap. "We zijn ontzettend blij dat een clubicoon als Robert ons op de lange termijn wil gaan helpen met het verder opbouwen van Voetbal Volendam."

Tekst & foto's: FC Volendam