Contractverlenging en verhuur voor Koen Blommestijn

• vrijdag, 05 aug 2022

FC Volendam ziet toekomst in Koen Blommestijn (22). De aanvaller tekent een nieuwe verbintenis die loopt tot de zomer van 2025. Daarnaast is FC Volendam met Telstar overeengekomen dat Blommestijn dit seizoen op huurbasis uitkomt voor de provinciegenoot uit de Keuken Kampioen Divisie.

Blommestijn ontpopte zich afgelopen seizoen tot dé goaltjesdief van de Jack’s League. Met twintig treffers had de spits een belangrijke bijdrage in de elfde plaats én handhaving van Jong FC Volendam op het Nederlandse derde niveau. Ook debuteerde de Amstelvener in het thuisduel tegen Jong AZ op 11 februari (2 – 1 winst) in de hoofdmacht. Blommestijn deed het hart van menig FC Volendam-supporter sneller kloppen toen hij in het thuisduel tegen De Graafschap als invaller het duel besliste met een keiharde pegel: 3 – 1. De aanvaller heeft een verleden bij Legmeervogels, SV Argon en ASC Waterwijk, FC Almere en Ajax Amateurs.

'Als betere speler terug'

Voor Blommestijn voelt deze ontwikkeling als een nieuwe stap in zijn carrière. "Ik ben ontzettend blij om voor drie jaar te tekenen bij FC Volendam. Ik heb superhard gewerkt om op dit punt te komen en nu is het aan mij om deze lijn door te trekken. Verhuur in de Keuken Kampioen Divisie is op dit moment een logische stap in mijn carrière omdat ik mij hier het beste verder kan ontwikkelen, met het uitzicht om daarna als betere speler terug te keren naar FC Volendam in de Eredivisie."

'Zelf afgedwongen'

Technisch directeur Jasper van Leeuwen is blij met de ontwikkeling van de karaktervolle spits. “Koen is nu twee jaar bij ons en heeft een prachtig verhaal geschreven. Het eerste seizoen bij Jong FC Volendam was nog een behoorlijke worsteling, maar dat was ook logisch gezien het niveau waar hij vandaan kwam. Hij is wel altijd keihard blijven werken aan zichzelf, met een ongelooflijke drive. En afgelopen seizoen zagen we hem echt met de maand beter worden. Iedereen kan zien dat Koen een goaltjesdief is, een spits die heel lastig is voor verdedigers met een bijzonder instinct in de zestien meter. Maar wij kijken ook naar zijn onderliggende onderdelen. Die weet hij stap-voor-stap bij te schaven en daarmee blijft zijn groeicurve heel interessant. De beloning met dit nieuwe contract heeft Koen helemaal zelf afgedwongen.”

Van Leeuwen licht toe waarom gekozen is voor een verhuurperiode. “Het is duidelijk dat wij toekomst zien in Koen en hij zou zeker een toegevoegde waarde zijn binnen onze selectie. Maar Koen mag niet meer uitkomen voor Jong Volendam en voor zijn doorontwikkeling is het belangrijk dat hij veel wedstrijden blijft spelen. Die garantie is er nu nog niet bij ons, en dan is de Keuken Kampioen Divisie een logische vervolgstap. Koen heeft heel bewust zijn keuze gemaakt uit de diverse geïnteresseerde clubs. Wij gaan dit nieuwe hoofdstuk met veel interesse volgen en hebben er alle vertrouwen in dat Koen volgend jaar als een nog betere speler terugkeert in Volendam.”

Tekst & foto's: FC Volendam