Corona Q&A Estafette: Deen Supermarkten

  • zondag, 26 apr 2020
  • Leestijd: 3 minuten
  • Bron: FC Volendam

Meerdere keren per week neemt FC Volendam contact op met partners en sponsors. Niet alleen om te vragen hoe het met hen en het personeel gaat, maar ook welke inspirerende ideeën er bedacht zijn om sterk door de coronasituatie te komen. Die kennis deelt FC Volendam graag met de betrokkenen. De geïnterviewde geeft het stokje vervolgens door aan een andere partner van FC Volendam. Zo ontstaat de FC Volendam corona Q&A estafette. In deze editie Geertje Meijer namens Deen Supermarkten.

Hoe gaat het met jou en de werknemers van DEEN Supermarkten?

Het is een spannende tijd, maar gelukkig gaat het goed met DEEN en met mij ook! Er zijn gelukkig niet veel ziekmeldingen van collega’s als gevolg van covid-19. Het totaalaantal ziekmeldingen is zelfs lager dan vorig jaar. De motivatie van alle collega’s is fantastisch. Zij realiseren zich dat zij een belangrijke rol vervullen en samen staan we sterk.

 

Heeft DEEN Supermarkten noodzakelijke maatregelen moeten treffen om zich te wapenen tegen de coronasituatie?

Zeker hebben wij, net zoals iedereen, maatregelen moeten treffen. In de winkels, maar ook op het hoofdkantoor.

 

Hoe zorgt DEEN Supermarkten ervoor dat ondanks (of juist dankzij!) de situatie alles draaiende blijft?

Schouders eronder en gaan. Juist in deze tijd voelen we een sterke band met elkaar en de wil om het winkelen voor onze klanten zo goed mogelijk te laten verlopen. Ik denk dat dit een kracht is van een familiebedrijf. En door onze korte lijnen en sterke logistiek, konden we gelukkig onze schappen gevuld houden.

 

Welke creatieve ideeën en initiatieven zijn hieruit ontstaan?

De focus was de afgelopen weken vooral gericht op de processen in de winkels. Voor DEEN is de veiligheid van klanten en medewerkers de eerste prioriteit. We zijn onze medewerkers heel dankbaar voor hun inzet en hebben er energie ingestoken om dat te laten merken. Verder zijn we onder andere een test gestart met het bezorgen van boodschappen bij ouderen en hebben we een speciale tv-commercial laten opnemen waarin we onze klanten bedanken.

 

Wat zijn de vooruitzichten voor het bedrijf ervan uitgaande dat de huidige maatregelen nog even van kracht blijven?

De vooruitzichten voor DEEN zijn gelukkig goed. Onze prioriteit zal zijn het winkelen zo veilig en vertrouwd mogelijk te maken.

 

Wat zou jouw gouden tips om als bedrijf door deze tijd te komen?

Teamspirit, korte lijnen, waardering voor alle medewerkers, duidelijke leiding en bovenal de klant op nummer 1.

 

Aan welk bedrijf uit het FC Volendam-netwerk geef jij het estafettestokje door?

Aan ABOVO Media. Ik ben benieuwd hoe zij deze tijd doormaken, omdat in medialand zeker de gevolgen merkbaar zijn.