Cox en Flint met gemengde gevoelens na duel tegen Ajax

• donderdag, 02 nov 2023

FC Volendam verloor donderdagavond met 2 - 0 in de Johan Cruijff ArenA tegen Ajax. Josh Flint en George Cox houden gemengde gevoelens over aan het duel, waarin de Wijdbroeken enkele kansen lieten liggen om met een resultaat uit Amsterdam te vertrekken.

"Het was een lange wedstrijd. Ik ben kapot", zegt Cox na afloop. "We kunnen blij zijn hoe we hebben gespeeld, we hebben goede kansen gehad." De linksback stond tegenover Steven Berghuis, een lastige opgave. "Het was moeilijk om hem te verdedigen, in de eerste helft moest ik hem in een grote ruimte verdedigen, dat was lastig. De nummer tien van Ajax speelde tussen mij en Josh Flint in. Daardoor liet hij mij twijfelen en moest ik kiezen. Je moet altijd de spelers verdedigen die het dichtste bij het doel zijn, maar daardoor kwam er wat meer ruimte voor Berghuis. De tweede helft hadden we daar betere afspraken over."

Josh Flint had dit duel onder andere de taak om Ajax-spits Brian Brobbey uit te schakelen. "Het was een pittige opdracht. Je doet er alles aan om de spits van scoren te houden. Dat doen we als team. Helaas waren er twee momenten waarop dat niet lukte. Laten we het erop houden dat het een pittige dag was voor ons allebei. Het was sowieso een lastig duel, maar je weet dat je hier niet voor een makkelijke wedstrijd komt. We hebben goed gespeeld en kansen gehad om te scoren. De manier waarop we samen bleven strijden was ook erg positief."

Met goed gevoel richting Nijmegen

"Je weet dat zij gaan stormen, met een nieuwe trainer en het publiek erachter", zegt Cox daarover. "We kunnen met een goed gevoel richting N.E.C. Dat wordt weer een lastig duel, maar we zien het wel als een kans waarin we drie punten kunnen pakken."

Het duel in Nijmegen wordt het derde duel in een week. Iets wat volgens Flint geen probleem is voor het team. "Als voetballer wil je wedstrijden spelen, we herstellen nu en we zijn fit als groep. Dus het is geen probleem om drie duels in de week te spelen. We zijn vandaag teleurgesteld, maar vanaf morgen bereiden we ons direct voor op N.E.C."