Dak- en thuislozen eten bij FC Volendam

• vrijdag, 11 sep 2015
  • Leestijd: 1 minuut

Een week lang zullen de dak- en thuislozen die meedoen aan de Homeless World Cup na hun wedstrijden dineren in het stadion van FC Volendam. Ruim 6500 mensen zullen in totaal in die week gebruik maken van de faciliteiten van het Kras Stadion. Bovendien zullen de dak- en thuislozen vrijdagavond de wedstrijd FC Volendam – Jong PSV bezoeken. Vanavond zullen zo’n 800 dak- en thuislozen dineren in de Steven van Dorpelhal, die speciaal voor deze gelegenheid is omgebouwd tot eetzaal.

{foto1}

De World Cup vindt plaats van zaterdag 12 tot en met zaterdag 19 september op het Museumplein in Amsterdam. Meer dan 800 voetballers uit ruim 50 landen doen mee: daklozen, jongeren uit instellingen of die aan rand van de maatschappij staan.

Koning Willem-Alexander zal zaterdag de Homeless World Cup openen.

{foto2}