Daley Blind te gast in LOVE Sport Extra

• dinsdag, 28 jan 2014

Woensdag 29 januari om 18.00 uur is international Daley Blind te gast in L.O.V.E. Sport “Extra”

Daley Blind (22) doorliep de hele jeugdopleiding van Ajax en hij debuteerde op 7 december 2008 tegen FC Volendam waar hij Eyong Enoh verving. Daley Blind is sinds de invoering in het betaalde voetbal in 1954 de eerste zoon van een voormalig Ajax speler die in het eerste van Ajax debuteerde. Tijdens de winterstop van het seizoen 2009-2010 werd Blind verhuurd aan FC Groningen, dit was om zijn ontwikkeling te stimuleren, ook Anderlecht had interesse. Blind debuteerde bij FC Groningen in een oefenwedstrijd, tijdens een trainingskamp in Portugal tegen Ajax. Toen Frank de Boer, als trainer, het stokje overnam van Martin Jol veranderde er veel voor Blind, die een vaste waarde zou worden in de basis bij Ajax. Hij scoorde tot nu toe twee keer voor Ajax In het seizoen 2012-2013 werd hij verkozen tot Ajaxcied van het jaar. De zoon van Danny staat tot en met het seizoen 2015-2016 onder contract bij Ajax. Op 6 februari 2013 debuteerde Blind voor het Ned. Elftal dat onder leiding staat van Louis van Gaal, in de wedstrijd tegen Italië(1-1), en speelde de hele wedstrijd als linksback.

Om 18.30uur bellen met…Hans de Koning

Presentatie: Bert van der Poppe en Jack Mühren