Danny Blind te gast in LOVE Sport Extra

• zondag, 27 okt 2013

Woensdag 30 oktober om 18.00 uur is ass. bondscoach Danny Blind te gast in L.O.V.E. Sport “Extra”

Danny Blind (52) maakte de HAVO af en begon zijn carrière als rechterverdediger. Blind debuteerde op 29 augustus 1979 in het betaalde voetbal bij Sparta, waar hij zeven seizoenen onder contract stond.
In jul1986 kwam Blind naar Ajax, aangetrokken door technisch directeur Johan Cruijff. Vanaf 1992 speelde hij als centrale verdediger. In Amsterdam bouwde hij een erelijst op die uniek is in het internationale voetbal. Blind won alles wat er op clubniveau te winnen viel, hij won met Ajax onder meer vijf landstitels, vier keer de KNVB beker, de Champions Leaque, de Europa cup ll, de UEFA beker en de Wereld beker.
Danny Blind speelde 537 wedstrijden in de eredivisie en bracht 45 treffers op zijn naam.
Op 16 mei 1999 nam hij afscheid als speler van Ajax
De vader van international Daley Blind kwam 42 keer uit voor het Ned. Elftal
Tegenwoordig is Danny Blind ass. bondscoach van Louis van Gaal en zit volgend jaar dus op de bank in Brazilië met het WK

Om 18.30uur bellen met….Hans de Koning