De jeugd als gemeenschappelijke deler Kwakman Groep en FC Volendam

  • maandag, 03 mei 2021
  • Leestijd: 3 minuten
  • Bron: FC Volendam

In de rubriek Wij Blijven Oranje spreken we met bedrijven die FC Volendam ook volgend seizoen trouw blijven als sponsor. Kwakman Groep, dat dit seizoen op het wedstrijdshirt schittert, bouwt verder aan de warme band met de club en blijft ook komend seizoen te bewonderen op het shirt. ''Het maakt je erg trots om je bedrijf op het oranje shirt terug te zien.”

Jaap Buijs (op bovenstaande foto uiterst rechts), directeur van het bedrijf dat specialist is in droge afbouw, natte afbouw en interieur, is al jaren aan de club verbonden. “Het idee voor het shirt ontstond eigenlijk heel spontaan. Ik stond met Jan Smit op een camping in Italië. Hij vertelde dat ze nog iemand zochten voor sponsoruiting op het shirt. Toen hebben we het snel beklonken. Ik merk dat we als bedrijf meer worden gesignaleerd doordat we FC Volendam sponsoren.’’

Ook commercieel manager van FC Volendam Mike Tol is trots op de verlenging van Kwakman Groep. "Kwakman Groep is een prachtige Volendamse onderneming. Eentje die eigenlijk niet mag ontbreken bij de club. Een Volendamse naam op het shirt maakt de lokale binding helemaal af. Kwakman Groep is op veel vlakken een echte aanwinst."

Droom

Voor Kwakman Groep was het een ‘no-brainer’ om ook in de nabije toekomst aan FC Volendam verbonden te blijven. ''Het is de lokale trots, daar willen we bij blijven horen. We doen het vooral voor de jeugd in en rond Volendam, die moeten de droom kunnen houden om, om de hoek, ooit profvoetbal te spelen.’’

Buijs ziet dat de club in een opwaartse spiraal zit: ''Er is de afgelopen jaren heel veel verbeterd bij de club, denk alleen al aan de businessruimtes. Een wereld van verschil met hoe het vroeger was. En ook op het veld worden stappen gemaakt en is een duidelijke visie aanwezig. Het fundament van de hele organisatie staat sinds een aantal jaar veel steviger. Je hebt het idee dat de Eredivisie dichterbij is en dat de club die stap uiteindelijk zal gaan maken. En dat er een kans is dat die stevige fundering nóg steviger wordt.’’

Mindset

Buijs ziet overeenkomsten tussen FC Volendam en Kwakman Groep. ''Op een creatieve manier beter zijn dan anderen, maar dat zit toch ook wel gewoon in het bloed bij de Volendammers. Dat eigenwijze, een bepaalde mindset hebben waardoor je beter bent dan je omgeving. Wij challengen als bedrijf ook de markt, zijn voorloper en vernieuwer. We kijken net even iets buiten de gebaande paden. Dus we passen op dat gebied goed bij elkaar.’’