Debuut Mürat Onal

• zondag, 08 mrt 2009
  • Leestijd: 1 minuut

In de wedstrijd tegen Vitesse heeft Mürat Onal zijn debuut gemaakt in de eredivisie. De 21-jarige Amsterdammer is met 12 doelpunten de topscorer bij de beloftes. Onal speelde al in het eerste elftal van AFC Amsterdam en was ook daar de topscoorder in de A1. De speler met Turkse roots werd gescout en vertrok naar België. Na één jaar bij Club Brugge keerde hij terug vanwege heimwee en kwam terecht bij de ADO Den Haag. Daar klikte het niet met de trainer van het 1e elftal en speelde alleen bij de beloftes. Hij koos uiteindelijk voor FC Volendam. De spits begon met een blessure en zag bij de beloftes Melvin Platje en Gerson Sheotahul de doelpunten maken. Zijn rentree/debuut in het 2e elftal kwam precies op tijd voor trainer Saïd Ouaali, want Melvin en Gerson raakte hij kwijt aan het 1e elftal. Maar ook Mürat traint sinds de winterstop mee met het 1e elftal en maakte dus tegen Vitesse zijn debuut. Een speler waar we nog veel van te horen krijgen als het aan hem ligt.