Dinsdagavond-clash tussen Jong FC Volendam en Rijnsburgse Boys

• dinsdag, 24 mei 2022

Na de verliespartij van afgelopen zaterdag in Tiel, neemt Jong FC Volendam het vanavond op tegen Rijnsburgse Boys. De aftrap is in eigen huis om 19:30 uur.

Rijnsburgse Boys bezit momenteel de vijfde plek op de Jack's League-ranglijst. De afgelopen resultaten laten zien dat Jong FC Volendam niet geheel kansloos is. Zaterdag speelde de ploeg van Henk Wisman gelijk tegen Kozakken Boys. Van Scheveningen en Koninklijke HFC werd wél gewonnen. Van GVVV verloren 'De Uien' met 1-4. In het heenduel tegen Rijnsburgse Boys wonnen de Volendammers, mede door een doelpunt van Koen Blommestijn, met 0-1.

De gevaarlijkste man bij 'De Uien' is Jeroen Spruijt. Met zestien goals en negen assists is hij Rijnsburgs MVP. Voor Dani van der Moot is het de eerste keer sinds zijn vertrek bij FC Volendam dat hij terugkeert in het Kras Stadion.

Eerste keer thuis

Het is voor Rijnsburgse Boys de eerste keer dat zij naar Volendam trekken. Alle andere ontmoetingen vonden plaats in Rijnsburg.

Laatste drie ontmoetingen

05-03-2022 | Rijnsburgse Boys - Jong FC Volendam: 0 - 1
Koen Blommestijn
12-09-2020 | Rijnsburgse Boys - Jong FC Volendam: 3 - 0
21-09-2019 | Rijnsburgse Boys - Jong FC Volendam: 1 - 1

Derry John Murkin

Arbitrage en Twitterverslag

De wedstrijd van vanavond staat onder leiding van scheidsrechter Thomas Hardeman. Aan de zijlijnen wordt hij geassisteerd door Murat Kucukerbir en Robert Leenstra. De vierde official is Pascal Smeenk. Kun je vanavond niet aanwezig zijn bij de wedstrijd, maar wil je wel de wedstrijd volgen? Via ons Twitteraccount wordt live verslag gedaan. Via de hashtag #jvorbb is alles te volgen.

Persinformatie

Voor alle thuiswedstrijden van Jong FC Volendam dient iedereen van de pers via e-mail een accreditatie aan te vragen bij de perschef van Jong FC Volendam. Je aanmelding kan verzonden worden naar stefan.vannierop@fcvolendam.org.

Foto's: Pro Shots / Toon Dompeling