Dinsdagavond: LOVE Sport Extra, met als gast oud-keeper Jan Ruiter

• maandag, 07 dec 2009

Let op!! Voor 1 keer op dinsdagavond: LOVE Sport Extra, met als gast oud-keeper Jan Ruiter

Oud-Volendam keeper Jan Ruiter is dinsdagavond 8 december om 18.00 uur de hoofdgast in het LOVE-sportprogramma ‘LOVE Sport Extra!’ Voor alle vaste luisteraars; de uitzending is dit keer niet op de vaste woensdagavond, maar voor 1 keer op dinsdagavond!

De uit Enkhuizen afkomstige Jan Ruiter sluit zich al jong aan bij het plaatselijke Dindua, maar komt op z'n 17de al terecht bij FC Volendam. Bij Volendam kent hij een moeilijke periode, maar komt uiteindelijk toch in het eerste elftal van de club. In 1971 gaat hij Anderlecht. De Belgische club betaald daarvoor 650.000 gulden aan Volendam.

Ruiter komt terecht bij een sterk Anderlecht met daarin onder andere Nederlanders zoals Rob Rensenbrink en Arie Haan. In ’76 wint hij de Europacup II. Toch verloopt niet alles soepel. Raymond Goethals wordt trainer van Ruiter bij Anderlecht. Ruiter en Goethals worden geen vrienden en Goethals zou er zelfs voor gezorgd hebben dat Ruiter niet meer geselecteerd wordt voor het Nederlands elftal. Selecteert de bondscoach Ruiter toch, dan blijven Rensenbrink en Haan thuis.

In 1977 vertrekt Jan Ruiter naar RWDM. In de jaren ‘80 speelt hij nog voor Beerschot en Antwerp. Later wordt Ruiter nog trainer en hulptrainer in België en Nederland, maar uiteindelijk wordt Jan Ruiter timmerman. Momenteel wil Ruiter zo weinig mogelijk te maken hebben met het profvoetbal.

Om 18.30 uur ‘BELLEN MET...Edward Sturing’

LOVE Sport Extra, Dinsdagavond tussen 18.00 uur en 19.00 uur op LOVE-Radio! Presentatie Jack Mühren en Ed Guyt.

LOVE-Radio: FM 106.6, kabel 89.0, TV-kanaal 12+, Internet Livestream: www.rtvlove.nl