Dirk de Groot te gast bij LOVE Sport Extra

• vrijdag, 31 mei 2013
  • Leestijd: 1 minuut

Woensdag 5 juni om 18.00 uur is voormalig talenten trainer bij Ajax Dirk de Groot te gast in L.O.V.E. Sport “Extra”

Dirk de Groot(70) werd geboren in de Amsterdamse wijk de Meer, maar voegde zich als voetballer bij het katholieke Volendam. Later werd hij alsnog overgehaald om bij de club in zijn buurt te komen voetballen, AFC Ajax.[1] De overstap naar Ajax werd hem aangeraden door zijn toenmalige trainer van Volendam, Bram Appel. Op 27-jarige leeftijd raakte De Groot geblesseerd aan zijn knie en was zijn actieve voetballoopbaan voorbij. Hij werd er trainer bij de pupillen, uit hobby en zonder financiële vergoeding. De Groot geldt als invloedrijke jeugdtrainer van latere topspelers als Frank Rijkaard en Dennis Bergkamp.
Dirk de Groot trad in december 2010 toe tot de ledenraad van Ajax

www.rtvlove.nl