E-Top speelt het perfecte toernooi !!!

• maandag, 23 mei 2011

Zondagmorgen moesten we er vroeg uit want we gingen naar Arnhem voor het ESA/Balcontrole E-Top toernooi met o.a. deelnemers als Roda JC, Vitesse, Den Bosch, Sparta, Zeeburgia en Almere. Na de lange rit kwamen we netjes op tijd aan in Arnhem waar we eigenlijk meteen konden starten aan een lange dag bleek later.

De jongens stonden vanaf het begin werkelijk geweldig te voetballen en in de poule fase werden alle 5 de wedstrijden één voor één met prachtig voetbal gewonnen en werd er door keeper Stan Zoetebier, en de vandaag supersterke verdediging onder leiding van Sjors Kramer en Mike Eerdhuijzen, zelfs geen enkel tegendoelpunt weggegeven (1-0, 5-0, 3-0, 4-0 en 4-0).

In de kwartfinale wachtte daarna Haaglandia. In deze wedstrijd ging het allemaal iets moeilijker, maar bracht een mooi doelpunt van Kees de Boer toch de 1-0 winst. De 7e wedstrijd van vandaag was de halve finale tegen Spijkenisse. Het werd een wedstrijd die compleet op de helft van de tegenstander gespeeld werd. En omdat Spijkenisse zich alleen maar kon bezig houden met verdedigen, werd het een moeilijke strijd. Maar weer was het Kees de Boer die er met een slalom door het hart van de verdediging heen schitterend 1-0 van maakte. Het verzet was nu wel een beetje gebroken en een paar minuten later was het Jim Beers die de opkomende rechtsback Frenk Schilder de diepte instuurde. Frenk ging door tot de achterlijn en legde fantastisch terug op de instormende Kees de Boer die de bal keihard binnenschoot, 2-0.

Na deze winst in de halve finale, met weer de 0 !! achterin, moesten we in de finale aantreden tegen Roda JC. Omdat we al wat wedstrijden van Roda gezien hadden, wisten we dat dit te doen moest zijn omdat wij voetballend gewoon veel beter in het veld stonden. Na een toch zenuwachtig begin was het Jim Beers die er na een mooi samenspel met Kees de Boer, oog in oog met de keeper 1-0 van maakte. Ook in deze finale was het Volendam dat (mede door de vele toeschouwers die allemaal voor het schitterend voetbal-spelende Volendam waren) eigenlijk de hele wedstrijd alles onder controle had en lekker aanvallend speelde. De laatste treffer in dit toernooi kwam wederom op naam van de uitblinkende Kees de Boer: Kees werd ingespeeld door Milan Blom, draaide schitterend weg van zijn tegenstander en haalde meteen prachtig uit met zijn linkerbeen waarna de bal heel precies in de hoek verdween, 2-0.

{foto1}

Jongens jullie hebben een werkelijk UNIEKE prestatie geleverd door een toernooi met 28 deelnemende teams te winnen en dat te doen zonder 1 TEGENDOELPUNT !!! te krijgen in 8 wedstrijden.

Het was dan ook heel terecht dat de trainers van de andere ploegen jullie overstelpte met complimenten over ons vertoonde spel en zij het allemaal (op zijn minst) heel vreemd vonden dat de organisatie de prijs voor de beste speler van het toernooi niet aan ons ( Kees de Boer ) toekende, maar aan iemand uit het organiserende team dat 16e werd ?!? En de beste keeper was natuurlijk gewoon Stan Zoetebier i.p.v. de keeper van de ploeg die 12e is geworden (als je 8 wedstrijden speelt en geen enkel doelpunt tegen krijgt, is dat geen discussie).

De bijbehorende prijs van dit verder heel goed georganiseerde toernooi was nog een verrassing (een dagje Walibi met het hele team) en zal mede zorgdragen voor een mooi slot van een schitterend seizoen.
Jongens van de E-top, gefeliciteerd met deze (Perfect Match) toernooi overwinning. TOP TOP TOP