E-Top speelt voor Sinterklaas

• maandag, 28 nov 2011

Volendam E-Top - DEM E1  (0-2)

De 2e wedstrijd in de sterke poule tegen DEM uit Beverwijk, DEM had de 1e wedstrijd met 3-0 gewonnen tegen Fortuna Wormerveer. We waren dus gewaarschuwd!. In de bespreking werd er op aangedrongen om niet net als vorige week te slap te beginnen en meteen achter te komen. We begonnen redelijk scherp, maar DEM was scherper en feller.

{foto1}

De eerste kans was voor Kees die na twee keer zelf de bal te hebben veroverd, in de kluts door ging op de goal, maar Kees mikte in het zijnet. We hadden totaal geen rust aan de bal en werden kort op de huid gezeten door DEM en er werd teveel door de lucht geprobeerd om de voorhoede te bereiken en alle 2e en afvallende ballen waren voor DEM. Na ongeveer 15 minuten brak DEM door op rechts en er werd niet scherp verdedigd en via de kluts kwam de bal voor de voeten van een speler van DEM en het stond 0-1. Kort daarna kreeg Matthew vanuit de lucht de kans om gelijk te maken en hij nam de bal meteen met zijn binnenkant, maar de bal kwam in de handen van de keeper. Na een te gemakkelijk weggegeven inworp van onze keeper, wist DEM vanaf links te gemakkelijk door te komen en waar Rens dacht dat de bal achter zou lopen, dacht de linksbuiten daar anders over. Hij ging er vol voor en wist de bal op de lijn voor te geven en deze werd vanuit de lucht fantastisch binnengeschoten door de spits van DEM. Onze verdedigers stonden er wel bij, maar zoals de gehele wedstrijd zou blijken, was DEM gewoon scherper. Even daarna hadden we de kans op de aansluitingstreffer, Kees stuurde met een prima steekbal Jip weg, maar in plaats van nog even door te lopen, schoot Jip te snel en de keeper redde met zijn voeten.

{foto2}

In de rust werd het nodige besproken, maar in de 2e helft was er niets van terug te zien. DEM was vandaag gewoon veel scherper en feller. Maar het allerbelangrijkste, zij wilde gewoon graag winnen en lieten dat ook in alles zien. Iets wat wij vorige week juist lieten zien. Zij bewogen ook goed door zonder bal, terwijl wij met name in de 2e helft pas in actie kwamen als de bal in de buurt kwam en dan win je niet in deze poule.

{foto3}

DEM heeft deze wedstrijd verdiend gewonnen en als wij volgende week tegen het sterke AFC weer zo spelen is de winnaar op voorhand bekend. Er zal elke week met 100% inzet gestreden moeten worden en met ons technische voetbal erbij, dan komen ook de resultaten zoals tegen Almere. Komende week weer lekker drie keer trainen met of zonder mist en dan op naar AFC, waar we pas in de middag om 12:15 uur moeten aantreden. Dus we kunnen ook nog uitslapen…..en na de wedstrijd is het pas sinterklaas…..

Jullie leider.

Foto's E-Top © Rob Lezer