E2 bereikt finale op internationaal toernooi

• vrijdag, 14 mei 2010

Donderdag, Hemelvaartsdag, heeft de E2 van de FC Volendam meegedaan aan een mooi internationaal toernooi bij Fortuna Wormerveer en hebben daar een schitterende 2e plaats behaald.

De eerste wedstrijd was tegen het Jonger Oranje onder 10 en was niet echt een goed begin. We speelden wel beter maar na het missen van een aantal kansen werd het uiteindelijk 0-0. De 2e wedstrijd was tegen een selectie van spelers uit omgeving Zaanstad, genaamd SVA, en werd ook gelijk gespeeld (0-0).

{foto1}

Hierna moesten we eigenlijk winnen van het tot dan toe alles gewonnen hebbende Standard Luik, en daar slaagden we in. Na een hele goede wedstrijd werd er 2 minuten voor het einde van de wedstrijd eindelijk gescoord, 1-0 winst. Na de lunch kwam het erop aan en moesten we winnen van NEC om nog kans te maken op een plaats in de volgende ronde. De jongens waren zich hiervan bewust, want het werd een schitterende demonstratie-partij. die uiteindelijk met 8-2 werd gewonnen!!!! Alle remmen waren los en dat moest ook want de laatste wedstrijd in de poule was tegen het Sparta (die tot dan toe alle poule-wedstrijden had gewonnen). Er moest minimaal gelijk gespeeld worden om door te gaan naar de halve finale.

{foto2}

Na een goede start met heel goed voetbal kwamen we ook verdiend op 1-0 voor. Maar met een zondags-schot vlak voor tijd verdween de bal onhoudbaar in de kruising van ons doel, eindstand 1-1. Door dit resultaat hadden we genoeg punten om door te mogen naar de halve finale waar de wel heel erg groot uitgevallen jongens (!!!!!!!!!!) van Fortuna Wormerveer (die ongeslagen de andere poule had gewonnen met daarin o.a. Fc Köln, Feijenoord, ADO Den Haag, Excelcior en Club Brugge) op ons wachtten.

{foto3}

Nadat we van de schrik van die grote jongens waren bekomen, stonden we gewoon heel erg goed te voetballen en konden we die jongens ook op een 0-0 houden waarna er strafschoppen volgden om te beslissen wie er naar de finale mocht. Na een hele spannende serie kwamen wij met 5-4 als winnaar uit de strijd en gingen we door naar de finale waarin Feijenoord de tegenstander was.

{foto4}

Deze finale was echt een super mooie wedstrijd waarin we eigenlijk de hele partij beter waren. Maar na schoten op de lat en een doelpunt welke werd afgekeurd (!) bleef het 0-0 en volgde er een verlenging van 2 keer 5 minuten. Ook hierin bleef het gelijk opgaan totdat er 1 minuut voor het einde van de 2e verlenging een afstandschot van Feijenoord onmogelijk precies in de kruising verdween en zodoende toch nog werd verloren met 1-0.

Jongens, heel jammer dat we die finale hebben verloren maar het was een super toernooi waarin jullie boven jullie zelf uitstegen en een schitterende 2e plek behaalden in zo'n deelnemersveld! Wees er trots op en GEFELICITEERD! Het was geweldig!!!!!!

Houd deze vorm allemaal vast, want zaterdag wacht een nog zwaarder toernooi met o.a. Liverpool, AC Milan, Sevilla, Werder Bremen, Bayer Leverkusen, Ajax, PSV en Feijenoord.

Quido de Boer (Leider)

{foto5}