Earnest Stewart te gast in LOVE Sport Extra

• woensdag, 05 nov 2014
  • Leestijd: 1 minuut

Woensdag 5 november is de technisch directeur van AZ Earnest Stewart te gast in L.O.V.E. Sport “Extra”

Earnest Stewart(45) begon zijn betaald voetbal loopbaan in 1988 bij VVV Venlo waar hij 2 seizoenen zou acteren, daarna 6 seizoenen bij Willem ll en nog eens 7 seizoenen bij NAC Breda. In 2003 vertrok de geboren Amerikaan naar zijn geboorteland om 2 seizoenen bij DC United te gaan voetballen. In 2001 werd hij voetballer van het jaar in Amerika. Stewart sloot zijn voetbal loopbaan af bij de club waar hij begon n.l. bij VVV Venlo. Hij speelde 474 wedstrijden en scoorde 119 doelpunten. Daarnaast heeft hij 101 interlands gespeeld voor het Amerikaanse elftal en scoorde daarbij 17 keer. Na zijn voetbal carrière werd Stewart technisch directeur bij VVV Venlo, NAC Breda en nu voor het 4e seizoen bij AZ.

Om 18.30uur bellen met…Hans de Koning

Presentatie: Jack Mühren en Bert van der Poppe