Eerste BALToernooi meer dan geslaagd!

• woensdag, 23 feb 2011

Op woensdag 23 februari 2011 hebben Sportkoepel, Handbalvereniging Kras Volendam, FC Volendam en haar Kidsclub geschiedenis geschreven. Het eerste Bal-toernooi werd georganiseerd in Sporthal de Opperdam. Zo’n 200 kinderen van groep 7 & 8 streden om het kampioenschap. Ze moesten hand- en voetballen. Een geweldig fanatieke competitie. Een historisch moment was dat de Heren 1 van Handbalvereniging Kras Volendam en de selectie van FC Volendam tegen elkaar streden om de ‘Mix-Cup’. Voetballers die moesten handballen, en handballers die moesten voetballen. Dat kan natuurlijk alleen in Volendam. De heren van de handbal wonnen het handbalpotje natuurlijk met gemak (9-1). De mannen van Gert Kruys wisten niet aan te sluiten naast de handballers. Eindstand van het voetbalpotje werd 2-3. In totaal werd de eindstand dus 11-4 en wonnen de handballers de Mix-Cup!

In de rust van deze wedstrijden werd het langverwachte pakket van Frook the Fox eindelijk gebracht! In het pakket zat geen ijskast, en ook geen raket. Er zat een oud-klasgenoot van Frook in de doos! En dat was Billy de Beer. Billy is de mascotte van de Sportkoepel en zal vaak tevoorschijn komen bij diverse evenementen. Dat was dus een heel blij moment.

Uiteindelijk werden dit de winnaars van het 1e Bal-toernooi:

Jongens groep 7 1e plaats: Blokwhere
Jongens groep 7 2e plaats: Nicolaasschool

Jongens groep 8 1e plaats: Blokwhere
Jongens groep 8 2e plaats: Kennedyschool

Meiden groep 7 1e plaats: Spinmolen
Meiden groep 7 2e plaats: Blokwhere

Meiden groep 8 1e plaats: Kofschip
Meiden groep 8 2e plaats: Nicolaasschool

Multitalent bij de jongens was Koen van de Kennedyschool
Multitalent bij de meiden was Kaylee van de Trimaran

Het was een fantastisch evenement wat zeker voor herhaling vatbaar is!

{foto1}