Eerste contract voor Milan de Haan; drie jaar speler van FC Volendam

• vrijdag, 22 sep 2023

Milan de Haan heeft vrijdagochtend zijn eerste profcontract getekend bij FC Volendam. De 19-jarige middenvelder uit de Volendamse opleiding, die ook lang bij buurman RKAV Volendam voetbalde, zette in het bijzijn van familie zijn handtekening onder een driejarig contract. Hierdoor ligt De Haan vast tot de zomer van 2026.

Hoewel de middenvelder in het promotieseizoen van FC Volendam in 2021 al zijn debuut maakte voor FC Volendam, thuis tegen Almere City FC (3 - 2 zege), neemt de ontwikkeling van De Haan de laatste periode interessante vormen aan. In de wedstrijd tegen FC Twente maakte de multifunctionele middenvelder zijn debuut in de Eredivisie en ook bij het laatste duel tegen Fortuna Sittard deed De Haan vanaf het begin mee. De Haan kwam de afgelopen seizoenen vooral uit voor Jong FC Volendam in de Tweede Divisie en ontpopte zich daar tot een belangrijke kracht. De middenvelder uit Monnickendam speelde tot 2020 nog in de jeugd van RKAV Volendam, alvorens hij de stap over het welbekende bruggetje maakte naar het Kras Stadion. Tot zijn twaalfde jaar was De Haan actief voor vv Monnickendam.

De Haan is trots op zijn eerste contract. “Ik ben superblij om mijn eerste contract te mogen tekenen voor FC Volendam, hier heb ik hard voor gewerkt. Mijn debuut in de Eredivisie was een droom die uitkwam. Nu wil ik belangrijk worden voor het team en veel wedstrijden spelen op het hoogste niveau.”

'Zijn speciale wapen: de versnelling aan de bal'

Technisch directeur Jasper van Leeuwen is verheugd met het vastleggen van de multifunctionele middenvelder. “Het is altijd een mooi moment als een zelfopgeleide speler zijn eerste contract tekent en in Milan’s geval is dat extra bijzonder omdat hij flinke ups en downs heeft gehad. Hij heeft dit seizoen gelukkig weer de positieve flow te pakken en dan komen zijn kwaliteiten bovendrijven. Milan is bovenal een allround middenvelder, die een goede techniek koppelt aan een grote dynamiek. En hij heeft zijn speciale wapen: de versnelling aan de bal. Het is nu zaak om vanuit dat vertrouwen door te groeien, want op alle onderdelen zit er nog veel rek in. We gaan nu met veel plezier verder werken aan Milan’s ontwikkeling en zijn reuze benieuwd waar zijn plafond ligt.”

Tekst & foto's: FC Volendam