Eerste driepunter Jong FC Volendam in doelpuntrijk duel tegen GVVV

• zaterdag, 04 sep 2021

Terwijl in Volendam de kermisattracties op volle toeren draaiden, draaide Jong FC Volendam dat op het veld ook. Op bezoek bij GVVV maakten de Volendammers er een waar doelpuntenfestijn van. Met maar liefst zeven goals deze wedstrijd, verzilverde de ploeg van Plat de eerste driepunter van het seizoen: 2 – 5.

Na acht minuten stond de voorsprong al op het scorebord. Tayrell Wouter stormde vanaf de rechterflank de zestien van GVVV in en schoot met een loeihard schot de 0 – 1 binnen. Drie minuten later was het Milan Zonneveld die de bal tegen de touwen werkte. GVVV-verdediger Joeri Potjes leverde de bal in bij de Volendammer en die maakte daar dankbaar gebruik van. Heel koeltjes werkte hij de bal achter Johan Jansen. Vijf minuten dáárna was het weer raak. Achraf Douiri kon zonder moeite de zestien bereiken en haalde op de rand van de zestien uit. De bal ging via een rechte streep de benedenhoek in: 0 – 3.

In minuut drieëntwintig liet GVVV van zich horen. Danny de Leeuw liet van links de bal vallen op Jordi Bitter. Laatstgenoemde werkte de bal prima af en liet Dion Vlak kansloos: 1 – 3. Met nog een kwartier op de klok kwam Wouter weer op gang. De Volendammer ging zijn mannetje voorbij, sprintte de zestien in en haalde uit. De bal raakte de binnenkant van de paal en stuitte weer het veld in. Verdere pogingen bleven uit en zo ging de ploeg van Johan Plat met een 1 – 3 voorsprong de rust in.

Pittige tweede helft

Met Lex Veerman in het veld begon Volendam met nieuw bloed de tweede helft. De verdediger verving Jay Koorndijk. Halverwege de tweede helft lieten de mannen uit Veenendaal van zich horen. Vlak had geen kind aan een krullend schot in de hoek. Hij sprong de lucht in en had de bal klemvast. Drie minuten na de kans van GVVV was het aan de andere kant van het veld wél raak. Op aangeven van Jordi Blom stond Koen Blommestijn klaar bij de tweede paal om het laatste tikje te geven: 1 – 4.

Met nog een kwartier op de klok was daar de goal van GVVV. Jong FC Volendam zat in gedachten nog bij een blessure van Rob Tol en daar profiteerde GVVV van. Kai Huisman schoot de bal van dichtbij achter Vlak: 2 – 4. Met nog tien minuten te gaan werd GVVV gevaarlijker. Vlak keerde op sublieme wijze een schot van Bitter.

Laatste tegenstoot

De ingevallen Walid Ould-Chikh maakt een einde aan alle spanning. Hij kreeg de bal rond de middenlijn en stoomde op. Randje zestien haalde hij uit en hoe. Een keiharde inzet draaide vol de bovenhoek in. Met dit slotakkoord won Jong FC Volendam zijn eerste competitieduel dit seizoen met 2 – 5.

Noordwijk-thuis

Komende zaterdag krijgt Jong FC Volendam VV Noordwijk op bezoek. In de oefencampagne kon Volendam niet winnen van Noordwijk. Toen werd er uit met 2 – 0 verloren. Tijd voor revanche. De wedstrijd begint om 15:00 uur en is voor seizoenskaarthouders gratis te bezoeken. Losse kaarten zijn aan de deur te koop. Volwassenen betalen €10,- voor een ticket. Kinderen betalen €5,-.

Scoreverloop

8’ Tayrell Wouter 0 – 1
11’ Milan Zonneveld 0 – 2
16’ Achraf Douiri 0 – 3
23’ Jordi Bitter 1 – 3
70’ Koen Blommestijn 1 – 4
74’ Kai Huisman 2 – 4
84’ Walid Ould-Chikh 2 – 5

Opstelling GVVV: Johan Jansen, Taoufik Adnane, Tom Oostinjen, Jordi Bitter, Hicham Haouat (46. Lars ten Teije), Joshua Patrick, Achraf Nemji (21. Grotenbreg), Danny de Leeuw, Joeri Potjes (21. Kai Huisman), Jonathan Richard, Mart de Jong (85. Melvin van de Haar).

Opstelling Jong FC Volendam: Dion Vlak; Rob Tol (72. Walid Ould-Chikh), Sjors Kramer, Jay Koorndijk (46. Lex Veerman), Jay Kruiver; Milan de Haan, John Hilton, Jim Beers (55. Younes Taha El Idrissi); Tayrell Wouter (67. Jordi Blom), Milan Zonneveld (55. Koen Blommestijn), Achraf Douiri.

Tekst: FC Volendam
Foto's: ProShots / Stefan Koops