Eerste driepunter op het spel bij bezoek aan Excelsior

• dinsdag, 17 aug 2021

Na het 1-3 verlies in eigen huis tegen ADO Den Haag, hopen Wim Jonk en zijn elftal aanstaande vrijdag de eerste drie punten van het seizoen binnen te slepen. Dat zal dan moeten gebeuren op bezoek bij Excelsior. De wedstrijd begint om 20:00.

Excelsior startte het seizoen met een 0-1 verlies tegen TOP Oss, maar herpakte zich de vorige wedstrijd tegen Roda JC door in Kerkrade met 1-2 te winnen. Thijs Dallinga en Redouan El Yaakoubi maakte de Rotterdamse doelpunten in die wedstrijd. Bij de Rotterdammers is de bezem aardig door de selectie gehaald. Zo vertrok goaltjesdief Elías Már Ómarsson naar Nîmes Olympique, Joël Zwarts koos voor een avontuur bij Jahn Regensburg en keeper Alessandro Damen verkaste na zeven jaar richting Heracles Almelo. Ook sterkhouders als Luigi Bruins en Sander Fischer vertrokken.

De Rotterdamse club haalde daar doelman Stijn van Gassel, Thijs Dallinga en Marouan Azarkan, die wordt gehuurd van Feyenoord, voor terug. Daarnaast werd Modeste Duku gehuurd van het Franse Olympique Lyon, kwam Sven Nieuwpoort over van SC Cambuur en werd keeper Bo Geens gehaald van TOP Oss. Kortom: veel nieuwe gezichten bij de formatie van trainer Marinus Dijkhuizen. Aan de zijde van FC Volendam is het zeker dat doelman Filip Stankovic vrijdag niet speelt. De keeper zag bij de afgelopen wedstrijd de rode kaart en is voor één duel geschorst. Daryl van Mieghem is de enige Volendammer met een verleden bij Excelsior. Hij speelde in Rotterdam 59 wedstrijden en maakte acht treffers.

Historie

Het laatste onderlinge duel in Kralingen werd een prooi voor FC Volendam. Martijn Kaars en Boy Deul scoorden die wedstrijd. Deul leidde de Oranjehemden de weg met twee doelpunten, waaronder een wonderschone vlak voor tijd, waardoor er met 2-3 gewonnen werd in het Van Donge & De Roo Stadion. Ook de editie daarvoor werd gewonnen: 1-2. Thuis liep FC Volendam vorig seizoen tegen een 0-2 verlies aan. Beide clubs ontmoetten elkaar in totaal 32 keer. De Volendammers wisten elf keer de wedstrijd als winnaar te eindigen.

Laatste vijf ontmoetingen

05-02-2021 | FC Volendam - Excelsior: 0 - 2

07-12-2020 | Excelsior - FC Volendam: 2 - 3
Boy Deul (2x) en Martijn Kaars

22-11-2019 | Excelsior - FC Volendam: 1 - 2
Martijn Kaars en Derry John Murkin

28-03-2014 | Excelsior - FC Volendam: 2 - 1
Robert Mühren

13-09-2013 | FC Volendam - Excelsior: 2 - 2
Robert Mühren en Gerry Koning

ESPN, Instagram, & Radio

De wedstrijd tegen Excelsior is te zien via het schakelprogramma van ESPN. Daarnaast is het duel te volgen via het Twitter-verslag en via onze story op Instagram. Ook NH Sport doet live radioverslag.

Kaartverkoop

Voor de wedstrijd tegen Excelsior zijn 267 kaarten beschikbaar gesteld. Supporters kunnen naar Rotterdam afreizen per auto of georganiseerde busreis. Klik hier voor meer informatie.

CoronaCheck app

Voor dit duel worden de maatregelen van de Rijksoverheid gevolgd. Daarom heb je naast een wedstrijdkaart ook een negatieve testuitslag, herstel- of vaccinatiebewijs nodig. Dit bewijs dien je middels de gratis CoronaCheck app bij toegang te tonen. Ben je nog niet volledig gevaccineerd of heb je nog geen vaccinatiebewijs? Dan dien je binnen 24 uur voor aanvang van de wedstrijd een eenmalige gratis sneltest te doen via testenvoortoegang.nl. Let op: dit verloopt niet via FC Volendam.

Zorg dus voor een werkende QR Code. Die krijg je:
- 14 dagen na je laatste vaccinatie;
- of via een herstelbewijs, waarmee je aantoont dat je corona hebt doorstaan. Hiervoor dien je positief te zijn getest door de GGD. Ook dient je positieve coronatest ouder dan 11 dagen te zijn en niet langer geleden dan 180 dagen.
- of bij een negatieve test via Testen Voor Toegang. Deze is 24 uur geldig.

Tekst: Maarten Schuijl