Excelsior Maassluis moet eerste prooi voor Jong FC Volendam worden

• donderdag, 01 okt 2020

Jong FC Volendam zou vorige week graag willen vergeten, maar aan de andere kant was het natuurlijk ook weer een goede en harde les. Zaterdag krijgt de ploeg van Johan Plat opnieuw de kans om voor het eerst sinds de kampioenswedstrijd op 26 mei 2019 een wedstrijd op vreemde bodem te winnen. Dit zal moeten gebeuren zonder toeschouwers, wat natuurlijk uitermate jammer is.

Copy-paste

Ondanks de nederlaag steeg de ploeg afgelopen weekend toch nog een plekje. Dat was op doelsaldo, sterker nog op meer voor gescoorde goals dan GVVV. Eigenlijk had de ploeg gewoon op de plek van Excelsior Maassluis moeten staan, met een ruime overwinning op IJsselmeervogels. Zaterdag nieuwe ronde, nieuwe kansen. Maar dit moet natuurlijk niet elke week "copy-paste" worden uit de voorbeschouwing van een week eerder. Opleidingsteam of niet er zullen ook resulaten geboekt moeten worden. We weten dat dit kan tegen deze ploeg, want vorig seizoen debuteerden we nog met een klapper in de Tweede Divisie door ze met 4-1 te verslaan, waar het wel 8-1 had kunnen worden. Het etiket "die gaan het niet moeilijk krijgen" werd al op de ploeg geplakt, maar zie hoe het ging. Laten we dit seizoen ook maar bewijzen dat we het anders gaan doen dan het opgeplakte etiket. U snapt wat ons etiket nu is.

Flitsend

Exceslior had afgelopen seizoen niet het seizoen waar ze op hoopten. Doordat het werd afgebroken iedereen natuurlijk niet, maar sportief ging het ook niet zoals ze hadden gehoopt. Na de tweede plaats achter kampioen AFC hadden ze gehoopt opnieuw bovenin mee te kunnen draaien. Na de eerder genoemde opening tegen Jong FC Volendam is het hier nooit van gekomen. Op het moment dat de KNVB besloot niet verder te gaan stond de ploeg uit Maassluis op plek twaalf. Met nog tien wedstrijden te gaan waren ze ook verre zeker van lijfbehoud. Directe degradatie was geen gevaar, maar de nacompetitie zat ze nog op de hielen. Dit seizoen zijn ze ook nog niet echt flitsend begonnen. Na een 0-2 nederlaag tegen Katwijk werd er met 0-2 gewonnen bij GVVV. Beide uitslagen waren niet echt verrassend te noemen. Knap was het 2-2 gelijkspel tegen Rijnsburgse Boys ondanks dat ze een half uur met een man minder speelden. Vorige week gingen ze in Tiel onderuit tegen het "vreemdelingen legioen" van TEC. Met de vier punten die ze nu hebben staan ze dus binnen bereik van Jong FC Volendam.

Arbitrage en liveverslag

De wedstrijd staat zaterdag onder leiding van Michael Eijgelsheim. Afgelopen seizoen floot hij de wedstrijd Jong FC Volendam - Spakenburg. De laatste wedstrijd van aanvoerder Micky van de Ven in Jong, die hij bekroonde met de 1-1 vlak voor tijd. Aan de zijlijnen wordt hij geassisteerd door de heren Persoon en Weever. Als vierde official is Rick Hesseling aangesteld.

Omdat er geen toeschouwers toegelaten zullen worden de komende weken, zullen de supporters via alle andere kanalen de wedstrijd moeten volgen. Zeer waarschijnlijk kan dit zaterdag vanaf 14:00 uur via het Twitter account van FC Volendam. Of anders via die van Excelsior Maassluis of de hashtag #exmjvo.