FC Den Bosch vecht voor laatste periodekans tegen FC Volendam

• vrijdag, 26 nov 2021

Komende vrijdagavond reist FC Den Bosch af naar het Kras Stadion. De Bosschenaren zijn de laatste tijd goed in vorm en zijn op de perioderanglijst terug te vinden op vierde plaats, met slechts één punt minder dan medekoploper FC Volendam. In het afgelopen seizoen waren duels tegen FC Den Bosch allesbehalve saai. Er werd twee keer gewonnen en elf keer gescoord door de Oranjehemden. De wedstrijd wordt om 20.00 uur (op het nieuwe veld) afgetrapt en is live te zien via ESPN.

FC Den Bosch is de laatste tijd zogezegd goed bezig. De mannen van Jack de Gier hebben inmiddels vier wedstrijden op rij gewonnen. Jong Utrecht (2 - 1), De Graafschap (2 - 1), MVV (0 - 1) en TOP Oss (1 - 0) werden aan de Bossche zegekar gebonden. Opvallend is dat alle duels met minimaal verschil werden gewonnen. Die overwinningenreeks brengt de Brabanders op de achtste plaats in de competitie en de vierde stek op de ranglijst van de tweede periode. Een nederlaag tegen FC Volendam zou de Brabanders nagenoeg kansloos laten in de twee duels die daarna volgen; zij vechten in het Kras Stadion dus voor hun laatste kans op een play-offticket.

Roy Kuijpers is de man die ze tegen de touwen schiet in De Vliert. Hij wist tot nu toe tien keer te scoren in zeventien duels. Met Soufyan Ahannach hebben de Bosschenaren een andere smaakmaker in huis. De aanvallende middenvelder is goed voor drie doelpunten. Normaliter schiet ook spits Jizz Hornkamp ze makkelijk tegen de touwen, ware het niet dat de speler uit De Rijp de afgelopen periode kwakkelde met een blessure.

Elf treffers

In de Keuken Kampioen Divisie kwamen FC Volendam en FC Den Bosch elkaar al 35 keer tegen. De balans is bijna gelijk; De Volendammers wonnen vijftien keer, de Bosschenaren dertien keer. Zeven keer werden de punten gedeeld. Vorig seizoen werd er twee keer gewonnen van de Brabanders. Het laatste duel in Den Bosch eindigde in een 1 - 5 overwinning. Ibrahim El Kadiri, Samuele Mulattieri, Zakaria El Azzouzi, Micky van de Ven en Derry John Murkin maakte de Volendamse doelpunten. Thuis werd er met 6-0 gewonnen.

Vijf eerdere wedstrijden

12-03-2021 | FC Den Bosch - FC Volendam: 1 - 5

11-12-2020 | FC Volendam - FC Den Bosch: 6 - 0
Samuele Mulattieri, Nick Doodeman (2x), Dyllandro Panka, Jari Vlak en Micky van de Ven

13-10-2019 | FC Volendam - FC Den Bosch: 1 - 1
Nick Runderkamp

08-02-2019 | FC Den Bosch - FC Volendam: 1 - 1
Boy Deul

17-08-2018 | FC Volendam - FC Den Bosch: 1 - 2
Joey Veerman

ESPN, Instagram & Radio

De wedstrijd tegen FC Den Bosch wordt live uitgezonden op ESPN 3. Daarnaast is het duel te volgen via het Twitter-verslag en via onze story op Instagram. De aftrap is om 20.00 uur.