FC Volendam A1 en B1 oefenden

• woensdag, 05 aug 2015

FC Volendam A1

Na de promotie van afgelopen seizoen komt FC Volendam A1, de ploeg van trainer Florian Wolf uit op het hoogste niveau (Eredivisie). Waar er na vier weken vrij de eerste trainingsweek erop zat, was het afgelopen zaterdag het eerste oefenduel op bezoek bij SC Heerenveen A1 dat ook uitkomt in de Eredivisie. De eerste helft was het FC Volendam dat domineerde. Met veel verschillende goede aanvallen was het wachten op de 0-1. In de 22e min was het een aanval over de rechterkant, waar Kevin Owusu Asare voorgaf op Salim Mansouri die de de bal binnen tikte 0--1. Na de goal bleef Volendam dominant met een viertal grote kansen via onder andere Jason Stekkel en Kevin Owusu Asare ten opzichte van één grote kans voor SC Heerenveen die goed werd gepakt door Marlon Coco.
Na rust zeven nieuwe gezichten op het veld. De start van de tweede helft was rommelig aan beide kanten en waar Volendam de eerste helft het verdedigend goed op orde had was dit in de tweede helft niet het geval. SC Heerenveen wist tweemaal vanuit een lange peer naar voren de ruimte in de rug van de verdedigers van Volendam goed te benutten. Hieruit kwamen twee tegendoelpunten waar het ineens 2-1 stond. Tot rond de 70e minuut had Volendam het lastig om zaken op orde te stellen. Hierna kwam FC Volendam weer beter in de wedstrijd en kwam Kevin Owusu Asare oog in oog met de doelman van Heerenveen die redding bracht en zo bleef er een corner over. Acht minuten voor tijd wist Gani Meholi te ontsnappen aan de verdedigers van Heerenveen en 1 op 1 met de doelman faalde hij niet, 2-2.

Komende zaterdag is in het Kras Stadion het Zilveren Bottertoernooi waarin Almere City FC A1 en Alexandria Crew A1 (2e divisie Engeland) op bezoek komen.

De kop is eraf voor de B1,
Na een zware week trainen, vijf keer i.p.v. de gebruikelijke vier keer inclusief krachttraining, moesten we in Heerenveen aantreden tegen de plaatselijke SC. De eerste twintig minuten prima vanuit de formatie gespeeld en de doelstelling gehaald. We gaven geen kans weg en creëerden zelf een aantal kleine kansjes. Na deze periode zakte het niveau van FC Volendam flink naar beneden en domineert SC Heerenveen het spel. Keeper Barry Lauwers had zijn handen vol aan het tegenhouden van de storm aan ballen die hij op zijn doelvlak kreeg. Gelukkig wisten we tot de rust de ‘nul’ vast te houden. De bedoeling was om elke speler niet meer dan 50 minuten te laten spelen, echter door ziekte en blessures moest bijna elke speler de 80 minuten vol maken. De tweede helft echter ging dit makkelijker af. De wedstrijd was gekanteld en FC Volendam domineerde het spel. We creëren kansen en uit een pracht aanval scoort Ilias Boudouni de 0-1. De 0-2 van Vicente Besuijen is niet minder mooi en we zitten in een zetel. Jammer genoeg krijgen we vijf minuten voor de einde van de wedstrijd toch nog een tegengoal uit een counter van Sc Heerenveen. Tevreden gaan we samen met de A1, die de wedstrijd gelijk speelde, de bus in richting Volendam.
Vier dagen na de wedstrijd tegen Sc Heerenveen staat de wedstrijd tegen Always Forward A1 op het programma. Tijdens de Warming up wordt al snel duidelijk dat de 2 jaar leeftijdsverschil in fysiek opzicht duidelijk te zien is. Always Forward heeft een aantal sterke , grote jongens in de ploeg staan. Benieuwd hoe onze ploeg daar mee om zal gaan beginnen we aan de wedstrijd. Al snel wordt duidelijk dat we de bal op hoog tempo moeten laten circuleren om buiten het bereik van de vaak uitgestrekte benen van de tegenstander te blijven. De eerste 20 minuten hebben we wat moeite om buiten de duels te blijven maar voetballen prima. We krijgen binnen 5 minuten een strafschop vanwege een handsbal maar de keeper van Always Forward weet de bal te keren. Echter komen we steeds vaker voor het doel van Always Forward en de goal kan niet uitblijven. Deze komt dan ook. Reyza Brannelec zet Vicente vrij voor het doel en de 0-1 is een feit. Tevens de ruststand. We zijn het er allen over eens dat de score verder uitgebouwd moet worden maar de doelstelling, verdedigend goed staan en niets weggeven, moeten we niet vergeten. De tweede helft wordt snel duidelijk dat het een kat en muisspel wordt. Always Forward, een week minder in training dan ons, zit er snel doorheen en we creëren veel kansen. De 0-2 wordt gemaakt door Wessel Stuijt . Daarna was het tijd voor de tandem Max Veerman en Derry John Murkin. Max maakt op aangeven van Derry de 0-3. Derry maakt op aangeven van Max de 0-4 en we sluiten af met een prachtige goal ; aangeven van Derry scoort Max de 0-5.
Dit weekend het tweedaags toernooi bij OdIn’59 in Heemskerk.