FC Volendam A1 en B2 op bezoek bij FC Bayern München

• donderdag, 18 nov 2010

In navolging van de spelers van B1 van vorig seizoen, die in maart van dit jaar al een voetbaltrip naar München hebben gemaakt (en daar zelfs ook nog tegen FC Bayern U.16 (3-3) hebben geoefend), zijn het nu de spelers van A1 en B2 die in het weekend van vrijdag 26 tot zondag 28 november a.s. op bezoek gaan bij FC Bayern. Samen met de begeleidende staf en een paar enthousiaste ouders vertrekken zij reeds op donderdagmiddag 25 november, omdat A1 die avond nog de inhaalwedstrijd tegen Roda JC A1 moet/wil gaan afwerken. Na de verplichte tussenstop in Kerkrade wordt meteen doorgereisd naar München. Op het programma staan o.a. een rondleiding door de Allianz Arena (vrijdagmiddag) en het bezoeken van de competitiewedstrijd FC Bayern München – Eintracht Frankfurt (zaterdag 15.30 uur). Aangezien de wedstrijden van FC Bayern altijd uitverkocht zijn, mogen onze jongens zich zeer gelukkig prijzen over een toegangskaartje voor de wedstrijd te kunnen beschikken. Zonder bemiddeling van Andries Jonker (tegenwoordig assistent van Louis van Gaal, maar in het verleden nog hoofdtrainer van FC Volendam) was dit zeker niet gelukt. Ook mag niet onvermeld blijven dat de kosten van deze trip zo beperkt mogelijk zijn gebleven dankzij de financiële steun van sponsors, waaronder DESKO Kantoormeubelen. Naast de bezoeken aan de Allianz Arena valt er nog veel meer te bewonderen in München, zodat niemand zich tijdens het verblijf hoeft te vervelen. Een paar uur na afloop van de wedstrijd vertrekt de bus weer uit München, zodat zondagmorgen (omstreeks 08.00 uur) weer wordt teruggekeerd in Volendam.