FC Volendam A1 verliest van FC Utrecht A1 (2-3)

• zaterdag, 26 sep 2009

Na de nederlaag eerder deze week tegen Sparta A1 was FC Volendam A1 er alles aan gelegen de punten in huis te houden. Het smaken van een overwinning was in de eerste zes wedstrijden alleen ervaren tegen Heerenveen/Emmen A1 (6-3). Tegen FC Utrecht A1 moest dat mogelijk zijn. Ondanks een sterke tweede helft, lukte dat niet.

De opening was hoopgevend, maar al snel bleek FC Utrecht A1 meer voetbal in huis te hebben. Niet zo vreemd, want in Noord-Holland wordt door FC Volendam in een vijver gevist, waaruit ook Heerenveen, AZ, Ajax en FC Utrecht hun talenten ophalen. Het verschil was in het veld te zien. FC Volendam A1 kwam op details net dat te kort, wat de wedstrijd in haar voordeel had kunnen beslissen.

{foto2}

In de eerste minuten was dat nog niet zo duidelijk. Na zeven minuten stond 1-1 op het bord, omdat beide ploegen hun eerste corner effectief afwerkten. FC Utrecht A1 kwam op 0-1 toen Lange ongehinderd de afgeslagen bal kon inschieten. Drie minuten later kopte Carim Hilal onberispelijk in. Lange tijd leek het of FC Volendam A1 zich goed kon meten met de gasten uit de Domstad. Dat was schijn. Na precies een half uur had De Kogel weinig lichaamstaal nodig om twee verdedigers inclusief doelman Vincken te verrassen: 1-2. Amper vijf minuten later was het 1-3. Scheidsrechter Dijkman vond het nodig een correcte vrije trap, die hoog over het doel ging, over te laten nemen. De tweede poging van Lange was wel raak: 1-3. Onmiddellijk daarna dacht Dijkman Volendam nogmaals te mogen verrassen. Hij sprintte enthousiast naar de strafschopstip, maar zag daarbij over het hoofd dat de aanleiding tot de “overtreding” vanuit buitenspel was ontstaan. Volendam kwam met de schrik vrij. Deed FC Volendam A1 helemaal niets terug? Jawel, Frank Commissaris had Volendam een tweede goal kunnen of moeten schenken, maar zag zijn ideale kans geblokt.

{foto1}

In de tweede helft gebeurde er bijna niets meer. FC Utrecht A1 vond het welletjes, zo leek het en FC Volendam A1 miste de precisie om de ruimte die er was, goed te benutten. Pas in de laatste vijftien minuten ontspon zich een strijd, de mogelijk goed was voor een gelijkspelletje. Lars Veldwijk zorgde terecht voor de aansluitende goal. Maar daarbij bleef het. Het meest opvallend waren de talrijke kleine blessures in de tweede helft.

Foto's: Rob Beense

Meer foto's in het Digitaal Museum !