FC Volendam aanwezig op Beurs Event in Purmerend

• maandag, 21 sep 2009

Bij het grote Beurs Event voor particulieren en bedrijven ‘Grijp je Kans in Waterland’ op 25 en 26 september in Sporthal De Beukenkamp presenteren zo’n 75 bedrijven en instellingen zich aan het publiek. FC Volendam is als standhouder ook aanwezig op de beurs. Niet alleen qua bezetting is het beursevenement nu al een succes, ook het programma klinkt als een klok. Er zijn topsprekers, workshops, presentaties en er is vooral ook heel veel entertainment. Doel van het Event is om in deze tijd van economisch teruggang niet bij de pakken neer te zitten, maar nieuwe mogelijkheden te zoeken en kansen te grijpen. Daarnaast is goede samenwerking een belangrijke doelstelling. Dat geldt voor bedrijven en particulieren. Niet afwachten dus, maar aanpakken!

Van de vele topsprekers heeft staatssecretaris Frank Heemskerk (EZ) helaas moeten afzeggen.De organisatie is er trots op binnen twee dagen als alternatief twee andere Tweede Kamerleden te kunnen presenteren. Het gaat om de kamerleden Fred Teeven (VVD) en Rendert Algra (CDA). Bovendien spreken bij het eerste congres op vrijdag o.a. gedeputeerde Jaap Bond en Gerrit Valk, voorzitter van de Kamer van Koophandel Noordwest-Holland. Burgemeester Don Bijl van Purmerend opent de beurs officieel op vrijdag rond 13.50-14.00 uur, waarna een spectaculaire en verbluffende openingsact volgt. Op vrijdagmiddag rond 16.00 uur is Loek Hermans, voorzitter van MKB Nederland (en oud minister van onderwijs) de grote publiekstrekker bij het congres Onderwijs-Arbeidsmarkt.
Ook vele regionale sprekers zijn van e partij. Dagvoorzitter is Piet Hein Debets.

Gevarieerd en uitgebreid programma
Er zijn veel boeiende workshops. Van Leren Solliciteren tot Mime of Djembé en van Internetgebruik tot Spaans of zelfs Paaldansen. Er is een Lachworkshop, een presentatie over arbeidsrecht en een lezing over criminaliteit op het werk. Potentiële starters van een eigen bedrijf kunnen ook veel informatie krijgen. Heel aantrekkelijk en gevarieerd is ook het cultureel programma, met veel muziek, zang, dans, theater, enz. Van close harmony group tot rock ’n roll band en van easy listening muziek tot jazzgroep of bigband.
Voor de verdere ontspanning is er een cartoonist, een blackjacktafel en op zaterdag zelfs een hijskraan van Mick Kraanverhuur Volendam die bezoekers op 64 meter hoogte een uniek uitzicht biedt over de regio Waterland.

Het evenement is tot stand gekomen m.m.v. vele bedrijven en organisaties, zoals de KvK, gemeente Purmerend, bedrijvenverenigingen, stadsmanagement, Rabobank, Bureau Werk, enz. De initiatiefnemer en organisator is het communicatiebureau Burrie Media.