FC Volendam B1 – Feyenoord/Excelsior B1 1-3 (1-1)

• donderdag, 10 mrt 2011

Op een kille woensdagavond de inhaal wedstrijd tegen Feyenoord. Dezelfde wedstrijd stond afgelopen zaterdag op het programma en beide teams stonden klaar maar ging toch niet door omdat de toegewezen scheidsrechter een andere tijd in zijn agenda had staan en ondanks pogingen van Wedstrijdcoördinator Hans Bakker geen vervanger beschikbaar was. De FC Volendam spelers waren gebrand op een goed resultaat om eindelijk van de onderste plaats af te komen. Tegenstander Feyenoord is volop met Ajax en PSV in de race om het kampioenschap. Vanaf het eerste fluitsignaal hadden de Rotterdammers ook het betere van het spel. In de tiende minuur kregen ze de eerste uitgespeelde kans en het was ook meteen raak, 0-1. De Volendam spelers onder aanvoering van aanvoerder Oscar Wilffert vochten voor wat ze waard waren maar kwamen kort na de openingstreffer goed weg toen een afstandschot op de paal belande. Heel langzaam kantelde de wedstrijd en begon FC Volendam ook mee te voetballen en waren de oranjehemden ook met grote regelmaat op de Feyenoord helft te vinden. Tot grote kansen kwam het niet totdat Denzel Prijor 10 minuten voor de rust een bal hoog het strafschop gebied injoeg. Ferry Heijnis nam de bal goed aan, kapte zijn directe tegenstander uit en knalde de bal fraai langs de doelman in de touwen, 1-1. Zo was de eerste kans voor FC Volendam ook meteen raak. Met deze stand gingen we de rust in. Feyenoord begon geconcentreerder en slagvaardiger aan de tweede helft want na een minuut was het al bijna raak maar de bal ging net voorlangs. Kort daarna was het wel raak want binnen 5 minuten wist Feyenoord twee kansen goed uit te spelen en beiden ook te verzilveren.

Zo was de stand in 5 minuten tijd omgebogen naar 1-3. De 1-2 kwam wat dubieus tot stand omdat daar een handsbal en een lichte overtreding aan vooraf ging maar de overigens prima leidende scheidsrechter had dit echter niet waargenomen. Hierna werd er aan beide kanten gewisseld en vocht FC Volendam voor een beter resultaat maar het beetje geluk ontbrak bij de afronding. Aan de andere kant moest Dean Schilder ook nog verschillende malen zijn klasse tonen maar hij hield zijn doel verder schoon. Qua inzet en teamgeest viel er niets aan te merken maar Feyenoord heeft wat extra’s in huis en de Volendam spelers hebben hard gewerkt en gevochten wat ze waard waren en hebben het Feyenoord toch lastig gemaakt. Zaterdag a.s. de revanche in Rotterdam en dit is weer een hele andere wedstrijd met weer nieuwe kansen.

Opstelling FC Volendam:
Dean Schilder, Denzel Prijor (61 Fayd El Yobari), Cerezo Hilgen, Oscar Wilffert, Dennis de Wit, Sander Bond (65 Danny Tol), Souffian Reclaoui (49 Rafik El Hamdi), Boyd Stevens, Ferry Heijnis, Bram Barhorst, Jessey Kuiper (70 Bilal El Achkar).

Floor Heuyerjans