FC Volendam B1 scoort veel, maar wint niet

• zondag, 05 apr 2015

Vitesse B1 - FC Volendam B1 4-4
Alle voorgaande edities dit seizoen waren zeer doelpuntrijk dus beloofde deze wedstrijd ook weer een doelpunten spektakel te worden. FC Volendam begon goed aan de wedstrijd en Vitesse werd vastgezet. Na een goede actie van Max Sajet werd Jason Stekkel via Jari Vlak in stelling gebracht. De keeper van Vitesse tikte de inzet boven de doellat. De toon was gezet en FC Volendam had het initiatief en het veldoverwicht. Na een schot van Joey Veerman die via de onderkant van lat bleef de bal op de doellijn liggen was Jari Vlak er als de kippen bij om het laatste tikje te geven en FC Volendam hiermee op een 0-1 voorsprong bracht. FC Volendam zette door en na een prima aanval via Jason Stekkel kon Alex Plat fraai de 0-2 scoren. Na een lange bal die door de Fc Volendam verdediging niet goed werd ingeschat moest Hjalmar Oomens een nuttige overtreding maken om de spits van het scoren te beletten ten koste van een gele kaart. Het was uitstel van executie want de vrije trap werd ingeschoten en van richting veranderd zodat doelman Kyle Saffrie kansloos was, 1-2. Dit bracht Vitesse nieuwe hoop en moed en de Arnhemmers kwamen steeds beter in de wedstrijd. Daarbij kregen ze de hulp van de echt schutterende verdediging van FC Volendam. Uit het niets kreeg Vitesse een vervroegd paascadeautje gepresenteerd. Zo was het ineens 2-2. Daar werd ook de rust mee gehaald.
Na de rust nam FC Volendam weer het initiatief over. Een verre pass van Joey Veerman werd niet goed beoordeeld door de achterste linie van Vitesse. Martijn van Oers profiteerde optimaal en bracht FC Volendam opnieuw op voorsprong, 2-3. Daarna was de wedstrijd weer open. Kansen over en weer en Vitesse raakte de paal bij een aanval. Na een goed uitgespeelde aanval kwam Vitesse langszij, 3-3. Beide ploegen gingen vol voor de winst. Vitesse leek de gelukkigste toen de spits een van de FC Volendam verdedigers iets te slim af was en vanuit een hele moeilijke hoek via de binnenkant van de paal Vitesse voor het eerst in deze wedstrijd op voorsprong bracht, 3-4. Het slotakkoord was voor Joey Veerman. Hij krulde een vrije trap keurig over het muurtje en de Vitesse doelman was kansloos, 4-4. Beide ploegen konden hier tevreden mee zijn. FC Volendam is samen met Ajax de meest productieve ploeg in de eredivisie maar heeft samen met Vitesse ook de meeste doelpunten tegen. Kortom, FC Volendam B1 is een talentvolle en toch een zeer attractieve ploeg en zeker de moeite waard om een eens een wedstrijdje van mee te pakken!

Scoreverloop:
0-1 10e min. Jari Vlak (FC Volendam)
0-2 18e min. Alex Plat (FC Volendam)
1-2 24e min. Giovanni Scharrenberg (Vitesse)
2-2 28e min. Bo van Essen (Vitesse)
2-3 43e min. Martijn van Oers (FC Volendam)
3-3 68e min. Lars ten Teije (Vitesse)
4-3 73e min. Kai Kareniuk (Vitesse)
4-4 75e min. Joey Veerman (FC Volendam)

Opstelling:
Kyle Saffrie, Yorno Tieman, Hjalmar Oomens, Marco Tol, Stan Veerman (68. Darryl Baly), Alex Plat, Martijn van Oers, Joey Veerman, Jason Stekkel (60. Gani Meholli), Jari Vlak (68. Danny Prins), Max Sajet.

Floor Heuyerjans