FC Volendam B2 – AFC (Bekerwedstrijd, 1-2)

• donderdag, 26 aug 2010

De FC B2 heeft woensdagavond zijn eerste nederlaag geleden. In de bekerwedstrijd met een bloedstollend einde werd tegen AFC B2 met 1-2 verloren.

AFC begon sterk en agressief en stoorde onze jongens direct bij de opbouw. Hierdoor had Volendam het in het begin even lastig maar hervond zich en kreeg het betere van het spel. Het begon lekker te combineren en kreeg een paar hele grote kansen. Denzel Sno kwam goed door en wilde de bal over de keeper plaatsen echter zag zijn schot op de lat belanden. Ook Floris Mulder zag zijn pegel net naast doel verdwijnen. In de 33e minuut was het toch AFC dat de score opende. Een verdedigende fout werd genadeloos afgestraft. 0-1. De tweede helft kwam Volendam direct goed uit de startblokken maar toch was het wederom AFC dat in de 45e minuut wist te scoren uit eigenlijk hun eerste echte kans na de rust.(0-2) Ondanks de achterstand bleven onze jongens voetballen en brachten de spanning dan ook weer helemaal terug dankzij een prima goal van Elroy Tuur op aangeven van Genridge Prijor.(1-2) Hierna kreeg AFC drie hele grote kansen waarmee ze Volendam vroegtijdig de genadeklap hadden kunnen geven. Dit gebeurde gelukkig niet en Volendam gaf alles wat het in zich had en liet zich van zijn beste kant zien. Kans op kans en goede reddingen van de AFC keeper stonden een terechte gelijkmaker in de weg. Zo eindigde de wedstrijd met een verlies al mogen de jongens trots zijn op hun vertoonde spel. Er was veel strijd en bij vlagen heel goed spel. De supporters hebben in ieder geval een superspannende pot voetbal gezien. Buiten de nederlaag was het extra zuur dat Brandon Nojoredjo met een spierscheuring het veld moest verlaten hetgeen hem een aantal weken herstel zal kosten.

Klik hier voor meer foto’s van deze wedstrijd

{foto1}

{foto2}