FC Volendam B2 begint goed aan bekerronde

• dinsdag, 24 aug 2010

De FC B2 is de bekerronde met als eerste wedstrijd tegen Blauw Wit B1 goed begonnen. Het fysieke Blauw Wit wist het onze jongens in het begin knap lastig te maken al lag dit voornamelijk aan de Volendammers zelf. Het spel was rommelig, traag en vooral onrustig. Te vaak werd de rol van postbode gespeeld door de bal te brengen i.p.v. te spelen. Blauw Wit kreeg hierdoor enkele hele goede mogelijkheden maar dankzij uitstekend keeperswerk van Robin van Santen bleef de teller op 0. Naarmate de wedstrijd vorderde ging het beter en kreeg Volendam meer grip op de wedstrijd al resulteerde dit in de eerst helft nog niet tot doelpunten. Genridge Prijor zat er op slag van rust met een hele goeie kopbal wel heel dicht bij maar zijn kopbal uit een voorzet van Peter Tol ging rakelings naast. Na rust ging het weer als vanouds. Er was weer scherpte, er werd goed druk naar voren toe gegeven en met goede combinaties werd Blauw Wit terug gedrongen. De eerste grote kans kwam van de schoen van Elroy Tuur.  Zijn fraai genomen vrije trap werd zeker evenzo fraai door de Blauw Wit keeper tegen gehouden maar in de 48e minuut moest hij toch het onderspit delven toen hij kansloos werd gelaten door een geplaatste kopbal van Genridge Prijor op aangeven van Navid Shevrhzada. (0-1) Hiermee was de weerstand van Blauw Wit gebroken. Volendam combineerde goed door. In de 51e minuut werd het 0-2. Een afvallende bal kwam voor de voeten van Leroy de Graaff die hem op een werkelijk fenomenale manier in de kruising schoot. Floris Mulder bracht de eindstand op 0-3 dankzij een goed geplaatste vrije trap langs de muur laag in de korte hoek. Al met al een verdiende overwinning.