FC Volendam B2 pakt uit tegen FC Utrecht

• woensdag, 16 sep 2015

Volendam O-16 - FC Utrecht O-16 6-1
In de stromende regen werd de competitie wedstrijd van FC Volendam O16 (B2) tegen FC Utrecht gelijk goed begonnen. FC Utrecht kreeg wat kleine kansjes maar Rob redde bekwaam. Na tien minuten werd het eerste doelpunt van Volendam nog afgekeurd wegens buitenspel, maar in de 23e minuut mocht Dean een vrije schop nemen vanaf de hoek van het strafschopgebied. Hij mikte hem precies in de kruising bij de tweede paal. 1-0. In de 27e minuut scoorde Maxwell de 2-0 na goed voorbereidend werk van Cherifio. Na een verkeerde ingooi moest Mike een hoekschop weggeven. Ook Rob en Justin bleven goed verdedigen in het stadion dat inmiddels veel weg had van een zwembad.
Na enkele onweersklappen in de rust begon de tweede helft redelijk droog. Niroel werd in de rust gewisseld voor Hicham. Even later kwamen ook Brian en Shurny erin. In de 47e minuut kwam een hard werkend Volendam door Jim op 3-0. In een kwartier tijd scoorde Jim een zuivere hattrick. De eerste na voorbereidend werk van Hicham en de tweede na goed doorzetten van diverse Volendammers. In de 70e minuut kwam Utrecht op 5-1 nadat de rechter kant van Volendam geheel was open gevallen. In de 72e minuut herstelde Dean de marge door opnieuw te scoren. 6-1. Aan het eind werd Justin nog gewisseld voor Noah, maar mede door de vermoeidheid kwam er geen wijziging meer in de score. Trainer Floris keek tevreden terug op een geslaagde wedstrijd waarin veel wilskracht en goed voetbal van Volendam te zien was geweest.
Opstelling Volendam O-16 (1) Rob Tol; (2) Nick Kaaijmolen; (3) Mike Eerdhuijzen; (4) Justin Baas; (5) Dean James; (6) Cherifio Goudland; (7) Marcos Meijer; (8) Niroel Kanhai; (9) Jim Beers; (10) Bram van de Wiel; (11) Maxwell Asare. Reserves: (12) Hicham Acheffay; (14) Noah Tatipata; (15) Shurny Marengo; (16) Stan Zoetebier en (17) Brian Plat.