FC Volendam beloont ontwikkeling Calvin Twigt met contract

• donderdag, 06 mei 2021

FC Volendam heeft Calvin Twigt beloond voor de goede ontwikkeling die hij heeft doorgemaakt. De achttienjarige middenvelder, die dit seizoen zijn debuut maakte in het team van trainer Wim Jonk, tekent zijn eerste contract bij de club. Hierdoor speelt Twigt tot de zomer van 2024 in het oranje van FC Volendam.

Twigt speelt sinds de O12 bij FC Volendam en maakte dit seizoen zijn debuut in de hoofdmacht in het thuisduel tegen Jong PSV (5-1 winst). Deze jaargang verscheen de geboren Amsterdammer dertien keer binnen de lijnen. Ook speelde hij met Jong FC Volendam vijf wedstrijden in de Tweede Divisie. Twigt heeft daarnaast diverse stages bij de KNVB met verschillende leeftijdscategorieën achter de rug.

'Perfecte club voor ontwikkeling'

“Ik ben heel blij dat ik een contract heb mogen ondertekenen bij deze mooie club”, vertelt Twigt trots. “FC Volendam is op dit moment de perfecte club voor mijn ontwikkeling. De trainingen van Wim Jonk en de staf maken mij een betere voetballer. Ik hoop er samen met iedereen binnen FC Volendam minimaal drie mooie en succesvolle jaren van te maken.”

'Typische FC Volendam-middenvelder'

Technisch directeur Jasper van Leeuwen is verheugd met het vastleggen van de jongeling. “Calvin is het volgende jeugdproduct dat aantoonbaar grote stappen heeft gemaakt dit seizoen. Je zou hem een typische FC Volendam-middenvelder kunnen noemen: gezegend met een goede functionele techniek en bovengemiddelde spelintelligentie. Calvin scant op het veld continue zijn omgeving, waardoor hij dingen net even wat sneller doorziet dan de meeste spelers. Dat is een belangrijk wapen.”

Van Leeuwen geeft Twigt ook duidelijke ontwikkelpunten mee. “Met name fysiek kan Calvin nog grote stappen maken; met meer power en explosiviteit kan hij makkelijker van tempo wisselen en daarmee bepalender worden. Wij hebben er alle vertrouwen in dat er nog veel rek zit in Calvin en we gaan hem helpen zijn volle potentieel te benutten.”

Tekst en foto's: FC Volendam