FC Volendam betreurt gedrag deel aanhang bij uitduel FC Emmen

• dinsdag, 15 mrt 2022

Een bomvol en oranjegekleurd bezoekersvak op een maandagavond in Emmen. Negentig minutenlang voelden de spelers van FC Volendam zich gesteund door de aanhang, waarbij een heel groot gedeelte zich daarmee van zijn allerbeste kant heeft laten zien. FC Volendam betreurt het ten zeerste dat een klein gedeelte zich rond de wedstrijd heeft misdragen door materiele schade toe te brengen aan het bezoekersvak. De club neemt afstand van dit gedrag.

“De support was fantastisch. Ondanks het voor FC Volendam vervelende wedstrijdverloop bleven de fans de gehele wedstrijd op positieve wijze achter de club staan. Daar zijn we als FC Volendam bijzonder blij mee. Het is echter treurig om naderhand te constateren dat enkele onverlaten hun frustraties botvierden door materiële schade toe te brengen aan het bezoekersvak. Dit is niet des Volendams. De raddraaiers maken met dit gedrag meer kapot dan alleen de materiële schade. We verloren niet alleen de wedstrijd, maar ook een stuk van ons fatsoen”, zo stelt zakelijk directeur Richard de Weijze.

'Keihard nodig'

FC Volendam bespreekt met FC Emmen de mogelijkheden om de schade te verhalen op de daders. De Weijze gaat uit van een incident. “Wij hebben dit seizoen gezien hoe onze fans bij thuis- en uitwedstrijden bijdragen aan onze sportieve prestaties. FC Volendam heeft hen keihard nodig bij het slot van de competitie, waarin de club onverminderd jaagt op promotie naar de Eredivisie. De spelers hebben jullie nodig. Laat de fantastische steun in Emmen van het overgrote deel van de aanhang daar hét voorbeeld van zijn.”