FC Volendam bezig aan beste reeks in zes jaar

• woensdag, 27 nov 2019

Na de bezoekjes aan Oss en Rotterdam speelt FC Volendam vrijdagavond weer in de eigen thuishaven. Het Nieuwe Oranje gaat de strijd aan met N.E.C. Nijmegen, de koploper in de tweede periodestand in de Keuken Kampioen Divisie. FC Volendam heeft één puntje minder. Ook in de reguliere stand ontlopen de teams elkaar niks. Alle ingrediënten zijn aanwezig voor een absolute kraker! De aftrap in het Kras Stadion is om 20.00 uur.

De ploeg van trainer Wim Jonk is bezig aan een geweldige serie. De 2-1 overwinning bij Excelsior betekende de vijfde op rij en daarmee stijgt het zelfvertrouwen bij de jongelingen. Het is de beste serie sinds het seizoen 2012/’13, toen de Volendammers een serie van zeven gewonnen duels op rij neerzetten. Als we het over reeksen hebben, dan is ook Martijn Kaars ‘on fire’. In de afgelopen drie duels was de rappe aanvaller telkens trefzeker.

Dat zelfvertrouwen zal hard nodig zijn want ook N.E.C. is in vorm. De Nijmegenaren wonnen al vijf keer in de tweede periode, zijn in totaal zeven wedstrijden ongeslagen en blijken de laatste jaren uitgegroeid tot een angstgegner van FC Volendam. In vier van de vijf laatste ontmoetingen aan de Dijk gingen er drie punten mee terug naar Nijmegen. Wel maakte het afgelopen maandag een kleine uitglijder in het thuisduel tegen Jong FC Utrecht, toen het niet verder kwam dan de brilstand.

N.E.C staat dit seizoen onder leiding van Adrie Bogers. Na een wisselvallige eerste periode hebben de Gelderlanders net als FC Volendam de weg naar boven gevonden. Voor de Volendamse defensie is het vooral zaak op de tandem Zian Flemming-Jonathan Okita aan banden de te leggen. Beide spelers scoorden al vijfmaal dit seizoen. Aan de zijde van N.E.C. zien we ook een oude bekende. Middenvelder Tom Overtoom kwam van 2013 tot en met 2015 in totaal 54 keer uit voor de Palingboeren en maakte daarin negen doelpunten.

FC Volendam ontving N.E.C. al zeventienmaal eerder. Zeven keer won FC Volendam en vijf keer werd het gelijk. De laatste zege dateert van zes edities geleden. In maart 1998 won het team van toenmalig trainer Dick de Boer met 2-0 door treffers van Dennis Schulp en Marco Boogers. De mooiste thuiszege dateert van januari 1995. De Volendammers waren toen met maar liefst 5-1 te sterk voor N.E.C. De doelpunten kwamen destijds op naam van René Binken, Ronald Bond, Jorg Smeets, André Ooijer en André Wasiman. N.E.C. nam pas vijfmaal de volle buit mee uit Volendam.

Met twee ploegen in vorm belooft het vrijdagavond een mooie voorstelling te worden tussen FC Volendam en N.E.C. Lukt het de Volendammers om de zesde overwinning op rij te boeken en een reuzenstap te zetten in de tweede periode? Hup Palingboeren!

Laatste vijf ontmoetingen

19-04-19 | FC Volendam - N.E.C. Nijmegen: 2 - 3
Rodney Antwi, Anthony Berenstein

20-10-17 | FC Volendam - N.E.C. Nijmegen: 0 - 2

15-08-14 | FC Volendam - N.E.C. Nijmegen: 0 - 2

01-03-09 | FC Volendam - N.E.C. Nijmegen: 1 - 1
Melvin Platje

19-09-03 | FC Volendam - N.E.C. Nijmegen: 2 - 3
Maurice Buys 2x (strafschop)

Orange & Black Friday Actie voor seizoen- en clubkaarthouders!*
Alle seizoen- en clubkaarthouders van FC Volendam kunnen online via www.fcvolendamticketes.nl tickets bestellen, waarvan elk tweede ticket gratis is (maximaal twee tickets per bestelling). De korting wordt automatisch verrekend. Steun FC Volendam in dé kraker in de strijd om de tweede periodetitel en schreeuw 'Het Nieuwe Oranje' naar de naar de overwinning!

*Let op: het online verkoopkanaal is uitsluitend bestemd voor supporters van FC Volendam met een seizoen- of clubkaart! FC Volendam heeft het recht om supporters van de bezoekende club te weren bij de ingang van het stadion. Restitutie is niet mogelijk. De koper/aanvrager van de tickets is te allen tijde verantwoordelijk voor alle aangeschafte tickets. Doorverkoop of doorgeven van tickets is strafbaar!

De wedstrijd is weer via ons Twitter-account @fcvolendam te volgen en de story op Instagram. De hashtag van deze wedstrijd is #volnec.

Scheidsrechter
De wedstrijd staat onder leiding van de 45-jarige Kevin Blom. Langs de lijn wordt hij geassisteerd door de heren Balder en Goossens. De aftrap in het Kras Stadion is om 20.00 uur.

Historie
Wil je weten hoe de wedstrijden tussen FC Volendam en N.E.C. Nijmegen de afgelopen seizoenen zijn geëindigd? Kijk dan hier!

Tekst: Dennis van Putten