FC Volendam bijna weer compleet

• donderdag, 13 okt 2011

Op weg naar de wedstrijd in en tegen Den Bosch zal het de technische staf tot tevredenheid stemmen, dat de selectie bijna weer compleet aan alle trainingen kan deelnemen. Blessureleed, dat vele maanden herstel vroeg van sommige spelers, lijkt dan toch een eind te kennen. Met in het achterhoofd de doelstelling ook dit jaar graag weer te willen meedoen aan de play-offs om zo de sprong naar de eredivisie opnieuw te kunnen maken, is niet alleen de sterkte van het elftal zelf bepalend, maar ook de sterkte van de bank. Hoe groter de concurrentie, hoe beter de prestaties. De wil om in de basis te mogen starten maakt de ploeg ijzersterk.
FC Volendam heeft de afgelopen weken laten zien welke contouren het elftal steeds meer krijgt. Afgelopen week werd tegen een Ajaxselectie gespeeld en getoond, dat de breedte van de spelersgroep veelbelovend is. De komende weken mag het bewijs daarvan op de mat gelegd worden tegen een aantal aansprekende teams. Te beginnen met FC Den Bosch.
Vorig seizoen was het in Den Bosch 0-1 door een doelpunt na rust van Carles Dissels, op een moeilijk bespeelbaar veld. In Volendam werd het 3-1 door doelpunten van Rick Kruys, Jack Tuijp en Melvin Platje. Een strakke wind maakte mooi voetbal bijna onmogelijk, maar toch kon de staf na afloop terugzien op een uitstekend gespeelde wedstrijd. Te meer daar het middenveld de touwtjes goed in handen had genomen.
De wedstrijd van deze vrijdag is de eerste in de nieuwe periode. De eerste periodetitel werd toch nog opgeëist door FC Zwolle, dat profiteerde van de uitglijder van FC Eindhoven bij MVV. In de Jupiler League is niets voorspelbaar. Voetbal kent geen logica, in de eerste divisie al helemaal niet. Dat maakt elke wedstrijd bijzonder aantrekkelijk. Veel doelpunten, omdat de meeste clubs vooral aanvallend voetbal willen spelen, en fouten stapelen zich soms achter elkaar op, wat met name in de slotfase talrijke doelpunten geeft. Een bijzondere competitie, die eindelijk meer aandacht op tv lijkt te krijgen. Nu de schrijvende pers nog.