FC Volendam blijft eigen jeugdopleiding koesteren

• woensdag, 29 jun 2011
  • Leestijd: 1 minuut

FC Volendam is altijd toonaangevend geweest waar het gaat om het opleiden van jeugdspelers. Er is geen club in Nederland waar zoveel eigen jeugd doorbreekt naar het eerste elftal. Andere clubs erkennen nu hoe belangrijk het is om eigen talent te laten doorstromen. Volendam, dat alle sterren die er te behalen vielen in de wacht sleepte bij de KNVB, is niet een van de 14 Regionale Opleidings Centra geworden in Nederland; de KNVB koos voor Ajax en AZ. Desondanks blijft FC Volendam doorgaan op de ingeslagen weg en inzetten op de hoogste kwaliteit van de jeugd. De A1 waren afgelopen seizoen bijna gepromoveerd naar de eredivisie. Vice-voortzitter Henk Schoorl moest het tijdens de perspresentatie toch van het hart dat Ajax onlangs twee toptalenten bij FC Volendam heeft weggehaald.