FC Volendam brengt met uitshirt 'Ode aan de bap'

• dinsdag, 20 jul 2021

Het Volendamse karakter is tot in de laatste vezel verwerkt in het nieuwe uitshirt van FC Volendam. De 'Bap', het beroemde standbeeld op de Dijk van een doorleefde Volendammer in klederdracht, is het subtiele pronkstuk van het uittenue voor het seizoen 2021-2022. Het shirt is ontworpen in samenwerking met Robey Sportswear en vanaf heden te koop in de fanshop en webshop.

De zwart-roze combinatie met roze broek en zwart kousen geeft een strakke en tegelijk frisse uitstraling. De grijze strepen op het shirt impliceren geluidsgolven en zijn daarmee een knipoog naar het rijke Volendamse muziekverleden en -heden. De bap (Volendams voor 'opa') is behalve op de buik ook terug te vinden in de nek, net als de welbekende kreet uit het clublied 'Strijden tot het laatste'. Fans hebben daarnaast de mogelijkheid om onder het clublogo hun naam te bedrukken, hetgeen de selectiespelers dit seizoen ook zullen dragen.

Het shirt is vanaf heden te koop in de fanshop en webshop. De volwassenenprijs van het uitshirt is € 69,95. De prijs van kindermaten is € 49,95. De roze broek is te koop voor € 21,95. De kousen zijn op dit moment alleen verkrijgbaar in de fanshop.