FC Volendam buiten de lijnen (5)

• dinsdag, 08 jul 2014

Boy Deul op proef bij FC Emmen

Boy Deul is de komende periode op proef bij FC Emmen. De 26-jarige flankspeler begon zijn loopbaan bij FC Volendam, waarmee hij in het seizoen 2007/2008 promoveerde naar de eredivisie. In dat seizoen had de Amsterdammer een groot aandeel in het succes. Hij speelde 34 duels, scoorde 12 keer en gaf 7 assists. Met zijn goede spel verdiende Beul een transfer naar Willem II. In Tilburg kwam hij in het eerste seizoen niet veel aan spelen toe door een knieblessure en ook in zijn tweede jaar bleven de speelminuten beperkt. In de zomer van 2010 verruilde Deul Willem II voor Bayern München, uitkomend in de 3e Liga. In 2012 kwam Deul naar Veendam, maar daar kon hij het seizoen niet afmaken vanwege het faillissement van de Groninger club. In de zomer van 2013 rondde hij met succes een stage af bij FC Antwerp, maar de overeenkomst werd al vrij snel ontbonden. "Hij heeft al een tijd niets gedaan, daarom wil ik graag zien hoe er voor staat. Dat hij kan voetballen weet ik, maar zijn fysieke gesteldheid op dit moment ken ik niet", aldus Gall. Tussen 2005 en 2008 speelde Boy Deul 39 wedstrijden voor FC Volendam waarin hij twaalf keer scoorde.