FC Volendam buiten de lijnen

• maandag, 16 jun 2014
  • Leestijd: 1 minuut

Ernie Brandts, voormalig trainer van FC Volendam, volgt Harry van den Ham op als trainer van FC Dordrecht. Dat maakte de naar de eredivisie gepromoveerde club vrijdagmiddag bekend. De 58-jarige Brandts had FC Volendam tussen 2005 en 2006 onder zijn hoede. Hij kwam tussentijds als opvolger van Job Dragtsma. In het seizoen erop promoveerde hij bijna via de nacompetitie naar de eredivisie, maar struikelde FC Volendam over NAC Breda. Dat was pikant genoeg de club waarnaar Brandts in de zomer van 2006 vertrok. De oud-international leidde NAC Breda in 2008 naar de derde plaats in de eredivisie. In het buitenland werkte de Brabander bij clubs uit Iran, Rwanda en Tanzania. Brandts tekent bij FC Dordrecht een contract voor één jaar.

Bron: RTVNH