FC Volendam C1 winnaar Rabobank toernooi bij Hollandia.

• dinsdag, 18 aug 2015

Zondag 14 augustus, traditioneel het eerste toernooi van FC Volendam C1 in de voorbereiding op de competitie, bij Hollandia Hoorn. Ook dit jaar met een redelijk sterke bezetting.

FC Volendam C1 startte tegen Zeeburgia C1 enigszins onwennig en wat moeizaam maar pakte na ongeveer 15 minuten goed de draad op waarna Zeeburgia met een reguliere 2-0 werd verslagen. De volgende tegenstander, het ontvangende Hollandia, probeerde moedig tegenstand te bieden maar werd met een zeer verdiende 3 – 0 verslagen. Vervolgens de eer aan Barendrecht om de C1 van FC Volendam de eerste nederlaag toe te brengen. Met goed combinatie voetbal en geconcentreerd spel werd ook Barendrecht op een terechte ruime nederlaag getrakteerd, 4 - 0. De laatste tegenstander in de poule was het in de 2e Divisie uitkomende Alexandria ’66 uit Rotterdam, Alexandria ’66 bleek in het begin van de wedstrijd een taaie tegenstander. Een ploeg die het niet schuwde om af en toe wat fysiek in de strijd te werpen. Dit zijn goede momenten om de mentale weerbaarheid te toetsen. Door vast te houden aan de accenten van het eigen spel, waar de afgelopen twee weken veel op is getraind, kon de wedstrijd achteraf vrij gemakkelijk naar de hand gezet worden. Het resultaat een 3 -1 overwinning. Voordat er gestart werd met de wedstrijd tegen Alexandria ’66 was al duidelijk dat de finale was bereikt, ADO 20 bleek op het laatste moment geen team op de been te kunnen krijgen en meldde zich af.
De tegenstander in de finale, de winnaar van poule 2, het altijd sterke Alphense Boys, dat in de komende competitie uitkomt in1e Divisie, kreeg een les in effectief voetbal. De mannen van de C1 dwongen met hun spel al snel de tegenstander tot het spelen van de lange bal. Met een midden veld dat heerste van de eerste tot de laatste minuut, bleek dat al snel een mission impossible voor de tegenstander. Na de zeer onterechte toegekende penalty, die de 2 – 1 aantekende, kreeg de tegenstander nog even het gevoel dat er wat te halen viel, maar snel werd dat ontzenuwd en stond de 3 – 1 op het scorebord waarna de 4 - 1 en 5 – 1 meer een formaliteit was.

De trainers waren super trotst op het vertoonde spel. Op veel momenten tijdens de verschillende wedstrijden bleek de ploeg in staat om de trainingsstof van de afgelopen twee weken goed ten uit voer te kunnen brengen. Het vertoonde goede voetbal, ondanks de lange dag en de vele minuten die iedere speler heeft gemaakt, geeft aan dat we op de goede weg zijn naar een waarschijnlijk spannende competitie.

Aankomende Zaterdag het mini toernooi bij ADO Den Haag / Sparta Rotterdam