FC Volendam C2 speelt gelijk tegen Purmersteijn C1

• donderdag, 23 sep 2010

Afgelopen zaterdag hadden de jongens een vrije dag. In eerste instantie stond deze dag de wedstrijd tegen Ajax op het programma maar deze is naar voren gehaald. Om toch het wedstrijdritme vast te houden speelde we vandaag een oefenwedstrijd tegen Purmersteijn C1. In de voorbereiding werd nog met 2-1 verloren van dit team.

Opstelling:
1 Ruben Beemer, 2 Nick Binken, 3 Gevano End, 4 Frank Rozemeijer, 5 Nevin Hagendoorn, 6 Nathan van Kooperen, 7 Kees Zwarthoed, 8 Symon Schilder, 9 Puck Postma, 10 Jamie Jacobs, 11 Jordan Kempenaar.

De eerste 8 minuten was het aftasten van beide kanten. Geen van beide ploegen kon een mogelijkheid creëren. Het eerste schot van de wedstrijd viel in de 9e minuut. Het was Jamie die van een meter of 20 op doel schoot. Deze bal ging naast. Kort na dit schot werd Kees diep gestuurd op de rechter kant door een goede pass van Nathan. Kees zette de bal voor bij de 2e paal. Jordan kopte de bal voor het doel richting Puck. Een Purmersteijn verdediger kon het Puck net lastig genoeg maken zodat de keeper de inzet van Puck kon stoppen. Dit was sinds lange tijd weer eens een actie van Puck. Puck is na de 2e oefenwedstrijd van het seizoen geblesseerd geraakt en mocht vandaag voor het eerst weer meedoen.
Vervolgens brak er een ‘rommelige’ fase aan. Veel balverlies aan beide kanten en veel fysiek werk. Tot grote mogelijkheden is dit voor beide partijen niet gekomen. De laatste 5 minuten van de eerste helft kregen beide nog een grote mogelijkheid. In de 30e minuut was het Volendam met een aanval over 5 schijven die liet zien dat onze jongens goed kunnen combineren. Helaas voor Volendam werd deze mooie actie niet bekroond met een doelpunt. Kort na dit moment was het een Purmersteijn speler die onze 16 in kon lopen. Omdat hij naar de zijkant werd gedreven was het een schot in het zijnet wat hij maximaal kon bereiken.
Nick, Puck en Ruben zijn in de kleedkamer achter gebleven. Mick Neelen kwam te spelen op 2, Tenzin Tempa kwam te spelen op 9 en Sjoerd Lukas kwam te spelen op 1. In de 4e minuut werd het eerste gevaar van de 2e helft al gesticht. Een snelle combinatie tussen Nathan, Jamie kon door Kees geschoten worden. Dit schot kon de keeper pakken. De wedstrijd bleef fysiek maar niet gemeen. In tegenstelling tot de eerste oefenwedstrijd tegen Purmersteijn gingen wij nu beter om met het fysiek. Na 15 minuten in de 2e helft werden Iwan Tol en Martijn Wit ingebracht. Iwan werd ingezet op 4 in de plaats van Frank. Martijn kwam op 6. Nathan verhuisde naar 8 en Symon werd gewisseld. Kort na deze wissel moest Sjoerd aan de bak. Een voorzet van de rechterkant werd ingekopt door Purmersteijn. Sjoerd bracht redding. Een snelle hervatting van Sjoerd kwam terecht bij Tenzin. Zijn schot werd gekeerd door de keeper. Deze fase werd Volendam iets sterker. Met kleine mogelijkheden voor Volendam afgewisseld met een enkele gevaarlijke counter van Purmersteijn.
De laatste 5 minuten van de wedstrijd was voor het publiek het leukste. Mogelijkheden aan beide kanten. In de 30e minuut leek er een doelpunt te zijn gescoord door Volendam. Na een corner kreeg Purmersteijn de bal niet uit zijn 5 meter gebied. In deze scrimmage schijnt de bal over de lijn te zijn geweest. De scheidsrechter heeft dit niet waargenomen en zo bleef het 0-0.
Met jongens die na hun blessure weer hebben gespeeld, hebben wij een goed gevoel over gehouden aan de wedstrijd. Dit gevoel nemen wij mee naar de uitwedstrijd tegen Groningen/Cambuur van aanstaande zaterdag.