FC Volendam C2 wint toernooi in Rosmalen

• woensdag, 13 jan 2016

Zaterdag gingen we vroeg op pad zonder trainer Rory Roubos, maar met ass. trainer Bas IJsselstijn en leider Peter Jonk die deze zondag de scepter moesten zwaaien om in Rosmalen het jaarlijkse C2 tournooi te spelen . De organisatie had twee poules ingedeeld van zes ploegen met o.a. Willem II , AZ, NAC ,KV Mechelen,Vitesse etc. Wij begonnen om 10.30 uur met de eerste wedstrijd van 2x 12 min tegen Fortuna Sittard die we meteen winnend afsloten met 1-0 winst door Andrei Vossen . De tweede wedstrijd was om 11.30 uur tegen Willem II die met 2-1 verloren werd met een goal van Jaymillio Pinas . De derde wedstrijd was om 12.30 uur tegen FC Groningen/ Cambuur en die eindigde in een 1-1 met een fantastische goal uit een vrije schop van Daan Steur. Om 13.30 uur speelden we tegen FC Dordrecht en die wonnen we met 3-0 door goals twee van Jaymillio Pinas en een van Andrei Vossen . De laatste wedstrijd was tegen Brabant United en die werd met 1-1 gelijk gespeeld . Tot onze grote verrassing telde het onderlinge resultaat en werden we eerste in de poule . De finale was tegen de winnaar van de andere poule en dat werd Vitesse . De krachten werden gesmeed en met een krachtige speech van Bas IJsselstijn werd de finale gespeeld om 15.45 uur. We kwamen 1-0 voor door Jaymillio Pinas en niet lang daarna werd het gelijk door een rommelgoal maar in het tweede deel van de wedstrijd maakte Jaymillio Pinas de winnende treffer en had FC Volendam C2 de eerste prijs behaald. Onder grote belangstelling werd de beker aan aanvoerder Daan Steur overhandigd en onze naam wordt in de beker gegraveerd en volgend jaar moeten wij weer terugkomen op het zeer goed georganiseerde tournooi in Rosmalen.

Peter Jonk